garpenblogg

Inlägg publicerade under kategorin U-kullen, födda 2004

Av Maria - 30 oktober 2011 17:39

bland många är denna

 

en hel hög med trötta gullungar   

Av Maria - 28 oktober 2011 14:36

dvs Ulla & Viktor, har varit hos oss denna vecka när Diana har varit på semester. Lika gulliga som alltid båda två och de glider in här på ett självklart och enkelt vis. Skönt när man kan byta tjänster med varandra så, Diana hjälper oss ofta med både valpar och vuxna hundar.

Först en bild på Ulla och mamma Vera. Känns som att jag har massor av bilder likt denna, nå det är så här dom helst ligger helt enkelt.

 


här fine Viktor, en av många mjuka favvoplatser han har 

   


och vips när man ser Irma brevid så ser man hur liiiten han är den gode Viktor :-) 

 

Av Maria - 26 oktober 2011 05:46

det allra bästa som finns att kela med. Små mjuka tunna och belägna på huvudet på en mycket barnkär individ :-) För annars hade dom ju varit helt perfekta helt i onödan såattsäga.

Här ligger i alla fall K och Vera och kikar på barnpeve som K säger. Notera hans mkt korta ärmar på tröjan. När jag hämtade barnen i går så hade Alexander på sig en outfit som var rätt rejält för stor och K sprang rungt i byxor som slutade mitt på vaden med denna tillhörande tröja. Matthias hade tagit fel på klädhögarna (som han lagt fram själv) i morse och sedan inte haft tid att byta - dom såg för hejjiga ut :-)

 

Av Maria - 15 oktober 2011 13:03

planen var att hinna ut före alla andra, eller alla andra hundägare utan hyfs menar jag. Meeen att klä på två bångstyriga barn alla dessa vinterkläder samt inte glömma att ta med

vantar, mössor, halsdukar, napp

filt till dem att ha i vagnen

matsäck (för att få dom att stanna i vagnen)

papper till snoriga näsor

bajspåsar

hundgodis

kamera

nåå strunt samma tillslut kom vi iväg. Dock lite senare än jag tänkt. Promenaden innhöll det mesta - lös puckad hund med tillhörande puckad husse. Bajshög mitt på grusvägen (som jag faktiskt plockade upp trots att det är bland det äckligaste som finns att plocka upp efter andras hundar) En glasflaska funnen och även den upplockad i vagnen. Sedan slängd i återvinningen. En ful slips som vi dock lät hänga kvar, kanske var den dekoration? En ful gammal sko, den tog K hand om och slängde. Stannade vid blomsterlandet och handlade lite blommor, passade på att fota tjejerna.

   

Vera hittade en sten  

Vilket även K gjorde (fast han hävdar att det är dinosaurie ägg)              

den gamla skon slängs    

inget dyrt märke gissar jag :-)  

Av Maria - 9 oktober 2011 11:45

fine killen! härligt liv han har. Tack för bildena matte Malin!

       

Av Maria - 5 oktober 2011 14:05

kolla min Verapera- glädjeskutt som alltid på utställning- sist eller först spelar ingen roll. Som jag precis skrev till fotografen Fanny Waginder så kanske jag borde anamma den inställningen själv :-)

        fina ekipaget Josef & Marianne syns oxå i bild :-)

Av Maria - 1 oktober 2011 18:08

att hon har sån mysig relation med alla sina döttrar (Yoyo, Ulla, Ärtan & Tösen) här ligger hon och har det gott med Ulla   

   

sedan att inte döttrarna kanske inte alltid är lika gulliga mot varandra är en annan femma :-)


Av Maria - 28 september 2011 20:39

hundarna är måttligt imponerade, fast Ks tanke är ju god

 

idag när vi var på tomten så utspelade sig följande:

-akta dig för det där trädet Kristoffer, det har taggar

(k aktar sig förstås inte)

-Kristoffer lyssna på mig det är ett dumt träd med taggar!

-NÄE mamma säg fölåt tädet!

-suck ok- förlåt trädet det var inte meningen att såra dina känslor

-tädet e min pompis

-suck ok ja ja jag sade förlåt

-nu vi pamas allihopa


så där fick jag stå och krama detta taggträd en stund tillsammans med min gullunge till son. Vad gör man inte för att bibehålla logiken i saker och ting. Klart jag vill att han ska säga förlåt och kramas om han varit dum. Och om det nu innebär att både djur och växter omfattas av detta så får det förstås vara så.

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards