garpenblogg

Inlägg publicerade under kategorin U-kullen, födda 2004

Av Maria - 15 juli 2011 10:30

U kullen fyller 7år idag. SJU år av lycka för både mig & min familj men förstås även för alla familjerna som har bröderna. Alfons, Uddman, Hobbe, Kaido, Izor och förstås de år (för få!) som Ozzy levde. En U kulls bebis är nämligen en staff modell trimmad till max, på alla plan. Allt sker upphöjt till hundra hela tiden, leker man leker man GALET, tränar man så tränar man BLIND för omgivningen och offrar vad som helst för att nå målet. Sover man ja då gör man det ljudligt och njutningsfullt. Skulle kunna babbla om denna kullen for ever, men ska bespara er det. Många som möter dem undrar förstås oxå hur sjutton man orkar med - jag hoppas att bilderna nedan på min älskade pärla visar hur det kommer sig att man orkar med dem, och fasar för den dagen då man inte längre har förmånen att dela sitt liv med dem. Med deras sätt att leva är det nämligen en risk man hela tiden löper, leksaker sväljs hela, stup hoppas det ifrån som om det vore trottoarkanter, träd tacklas som om det vore en självklarhet att de ger vika osv osv. Älskade älskade U barn, måtte ni leva för alltid- precis så som ni gör just exakt NU tillsammans med oss. Vi behöver er mer än andra kanske kan förstå   


min älskade Veris peris

                                   

Av Maria - 27 juni 2011 19:35

De fyra fina Y-ungarna fyller hela fem år idag! STORT JÄTTE GRATTIS till er alla! Ymer, Yggdrasil (Melvin), Ylle (Ulla) & Yoyo har hunnit med att bli mammor och morbröder flera gånger om på dessa fem år. Kan inte låta bli att ta fram denna bild igen, det var ju trots allt ett år sedan vi såg den sist :-)


från vänster Ymer, mamma Vera, Ylle (ulla) och Yoyo

 

Av Maria - 27 juni 2011 08:53

utan barnvagn blev en mer varierad en :-)

här en Irma som övar på inkallning

      


Min fina Vera hittade en sten modell större

    


blommor & bin

     

Yoyo & de andra leker lite i bäcken

   

Av Maria - 22 juni 2011 05:28

nu har Elsa farit hem, vi ses snart igen!
 här ser Elsa rätt stor ut, det bevisar bara att en god hållning kan göra mycket :-)   

Av Maria - 17 juni 2011 14:13

Vera, Irma & Elsa har i omgångar hängt på dagis denna veckan. Någon dag alla tre samtidigt, annars två åt gången. Man får nämligen bara åka med två hundar i t-banan! Måste vara fler än bara jag som inte kände till den regeln. Så det gör att jag måste välja ut två som får hänga på. I alla fall så är släktskapet mellan dessa som följande: min Verapera är mormor till Elsa (som ju är Tösens dotter) samt gammelmormor till Irma (som ju är Sessans dotter) Elsa & Irma leker fint ihop och Vera letade som vanligt upp det mjukaste stället :-)
        

 

Av Maria - 16 juni 2011 23:04

Vera var jätteglad över att få följa med och visa upp sig, hon älskar att skutta runt i ringen :-) Måste oxå visa en bild på ett supergott iste. Vi fick med oss en massa flaskor av Decibels husse & matte- helt perfekt en varm dag! Stort tack till er- super omtänksamt verkligen. Har en flaska var i kylen, den som spar han har

      

vi fick plats med totalt nio hundar och fyra personer i bilen :-) me like


 

Av Maria - 11 juni 2011 21:10

Vera är världens bästa. En tik man kan lita på i alla lägen, vilket inte behöver innebära att hon gör saker & ting som man vill eller ens i närheten- MEN man vet i alla fall om det :-) Kommer det gäster så river hon sönder deras ben, så är det bara. Då kan man jobba utefter de förutsättningarna- inga överraskningar. Det passar mig så himla bra- jag älskar min Vera så fantastiskt mycket.

På bilderna ser ni att K & Vera funnit en grej de båda gillar, och jag vet att hon aldrig aldrig skulle bli sur, och aldrig råka få något av Ks fingrar ikläm heller för den delen. K fick däremot smaka på hennes envishet,,, gav upp och knöt fast sin ände i bordet :-)

  

  

  

  

  

Min klippa   

Av Maria - 6 juni 2011 10:36

vilka magiska dagar det varit! Strålande solsken och glada barn & hundar. Visserligen har Matthias jobbat i princip alla dagar fast inte så sent som i vanliga fall så vi har hunnit umgås en hel del. "Poolen" tog en halv dag att göra rent och sedan en hel dag att fylla :-) Tikarna lekte i sin plastbalja som vanligt, killarna har meckat med gräsklipparen och jag har rensat lite ogräs. Vi har även hunnit handla kläder till syrrans bröllop i juli (det var då min mobil försvann) samt storhandlat och tvättat kläder & hundfiltar som galningar. Härligt när det torkar på nolltid i solen. Långa promenader varvats med lite hårdare träning för hundarna & Matthias har börjat jogga med Yoyo (paris hägrar). Halva vedhögen är kluven och igår hjälpte mamma oss med barnen medans vi gick och såg Seinfeld i globen- tack mamma! Idag skall Kristoffers dagis städas samt att vi ska köra ut tvättmaskinen till hunddagiset.

Fullt ös som sagt :-)

    

    

  

  

sedan sover man så här gott:

   

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards