garpenblogg

Alla inlägg under mars 2012

Av Maria - 31 mars 2012 12:41

 


som förgyller vardagen här hemma


 

Av Maria - 30 mars 2012 15:29

ett stycke elektrisk soffkudde

 


med tillhörande elektrisk pojke

 

dags att klippa den lille    

Av Maria - 29 mars 2012 15:19

idag var det dax igen för Ånna att möta sin Duke på uppsalaslätterna. Att dom gillar varandra skarp behöver man inte vara speciellt skärpt för att se :-) Dom röjde fram som bara dessa underbara kolosser kan. Dessutom kan jag berätta att dom båda var helt tysta- inget "rottissnack" sas utan helt knäpptyst. Bara det dundrande ljudet av deras tassar mot gräsmattan hördes, och efter ett tag även lite flämtande andning :-)


   


 


 


sedan en liten påtvingad paus i kärlekslekarna- Ånnas husse Carlin håller här i Duke en stund

 


en glad fin kille :-)

 


den fina Ånna

 


 


en Duke som kikar efter oss när vi packar in hans tjej i bilen

 


och här ser ni hur tjusig man blir i pälsen av kärlekslekar,,,,bad står på Ånnas schema

 


   

Av Maria - 28 mars 2012 13:54

Älskade Veran blev faktiskt sämre efter operationen (sårkanterna på hennes öga skrapades rent under narkos) när jag till min förskräckelse efter ett antalt timmar här hemma fick se att hennes temperatur låg på 35,8 trodde jag att slutet var nära. Gud så rädd man blir! Helt kall om tassarna och blek i tandköttet. Ett samtal till sjukhuset med resultatet att dom ville vi skulle åka in förstås, och det ville jag med- så fort som möjligt. Men med barn som samtidigt slutade dagis och "inställningstid" för både min mamma & Matthias på en ca 45min gjorde att det dröjde något. När jag då tog nästa temp hade den ökat till 36,2. Nytt samtal och besked om att avvakta och tempa igen om 1timme. Då märkte vi att hon var på rätt väg, inbyltad i varma kläder & filt så kvicknade hon så sakteliga till liv.

Kloka Åsa gissade på reaktion på smärtlindringen och idag känner jag mig lugn och Vera är nästan som vanligt. Med en tratt på skallen så är förstås ingen helt sig själv förstås, men ändå. Helt klart är att om ögat måste skrapas fler ggr så kan hon inte få samma medicin som denna gången. Hellre en enögd Vera än ingen Vera alls! Men det måste ju gå att lösa på något vis.

Jag måste bara tacka alla gulliga som engagerat sig och stöttat, man blir så jäkla rädd helt enkelt och då behöver man vänner. Man behöver oxå en gullig familj som min mamma som kom och passade de små tvåbenta änglarna.

Puss puss till er allihopa   


och jag vill inte lägga ut någon bild på "tratt-vera" vill hellre tänka på denna bilden tagen bara förra veckan :-) Så här ska hon snart ha det igen- sovandes under en vilande Alexander

 


Av Maria - 27 mars 2012 08:02

Min äldsta älskling har ju alltid varit en kärnfrisk galenpanna- och jag skulle faktiskt vilja säga att hon är det även nu, fast hon är inlagd på albano. För mig är skador inte sjukdomar på det sättet. Hennes vilda beteende har gjort att hon vid flera tillfällen i livet skadat ögonen, nu som snart 8åring så vill inte den senaste skadan läka. Att leka galenpannelekar med en 1åring sätter sina spår när man är gammelgammelmormor.


Lite orolig är jag förstås, det erkänner jag gärna. Vera är ju som en naturkraft, och naturkrafter skall vara hemma och klösa gäster på benen och sno saker från borden samt leta stenar i skogen, inte ligga inne på nåt jäkla sjukhus.

Nå, det är ju inte som att hon inte varit inne förut om vi säger så, men mest har det varit för att tvingas kräkas upp något smarrigt men högst olämpligt :-)


här bilder från i helgen, tratten på även ute för säkerhetsskull

   

nu får vi hoppas att veterinär Titti kan laga ögat, en enögd Vera skulle kännas lite sorgligt, hon om någon behöver båda sina ögon annars slår hon väl ihjäl sig helt,,,

Puss Vera! vi kommer och hämtar dig så fort vi får!   


Av Maria - 26 mars 2012 15:37


Stort grattis till C kullen som fyller 3år idag! Hipp hipp HURRA!


 


Gunilla, Pajas & Milo får snart varsin pipisgris i brevlådan :-)


och fine Conrad får våra varmaste tankar   

Av Maria - 24 mars 2012 10:38

fick jag av mamma, så nu är min mobil vårfin :-)

Dessutom lite gott dricka som passade perfekt att inmundiga igåkväll, ensam hemma som jag var,,,

tack mamma! skönt att du är tillbaka


 


Av Maria - 24 mars 2012 10:36

tjolahopp, gröna & marinblå från USA. Levererade hem till dörren av snälla Diana- tack! Nu ska vi klura på om vi på nåt bra sätt kan sätta lite brodyr på dem

 


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards