garpenblogg

Alla inlägg under mars 2011

Av Maria - 31 mars 2011 05:45

här kryper man i godan ro

så plötsligt,,,

   

kommer det mötande trafik

  

någon högerregel verkar dom inte känna till

  "vad var det som hände egentligen?"

Av Maria - 31 mars 2011 05:41

  

Tack matte Liza för en härlig bild!

Av Maria - 30 mars 2011 14:16

livet som hundägare & förälder innebär tvära kast mellan ordning och reda samt totalt kaos. Idag var en sådan stund. Från ett relativt normaltillstånd bröt helvetet lös. Först lyckades Alexander fastna med sin lilla gåvagn i en datorsladd som i sin tur gjorde att en bärbar dator for ner från fönsterbrädan- missade hans huvud precis och dunsade ner i golvet. Gråt och tröst av en lätt uppjagad mamma som förstås direkt visualiserade vad som hade hänt om datorn landat rakt i skallen på den lille. Då hörs ett brak, det är Kristoffer som av något oklart skäl ville klättra i gardinen, något som var länge sedan han gjorde. Gardinstångens fästen hade rämmat och allt landade i K's huvud... Gipsdamm i håret och med en chockad min i ansiktet blev det till att trösta honom istället för att skälla. Så hör jag samtidigt hur det låter konstigt ute,,,hinner tänka "nej Vera!" och rusar till dörren. (Hon var nämligen ute för att kissa) Ser en man som står innanför grinden och har en galet hoppande Vera framför sig, typ i ansiktshöjd,,, Lyckligtvis skrattar han- och frågar om han kan få våra lastpallar som stod vid soptunnan- "javisst" hojtar jag för nu hör jag hur Alexander börjat gråta igen- rusar in och upptäcker att han klämt sina fingrar i vedhinken! Tur att det bara var lastpallarna snubben ville ha, för jag lovar att jag hade svarat "jaaa bara ta det!" oavsett vad han frågat om.


dumma datorn

  


dumma gardinstången som inte höll för en klättringstur :-)

    


dumma vedkorg

 

Älskade hundar & barn

           

Av Maria - 29 mars 2011 18:50

får man när man är ett sjukt litet barn. (och när man har en mamma som inte kan visa sin kärlek genom hemlagad nyttig mat)

    

lite tv blir det förstås oxå

 

Av Maria - 28 mars 2011 17:30

Världens bäste Alfons!

        

    

  Utstrålning, karisma, oavsett vad man kallar det kan jag bara konstatera att den här killen är helt unik  

Född: 2004-07-15  

HD: C

ED: UA

L2HGA: gen clear

HC: gen clear

Ögonlyst: 3ggr UA, senast som 6 1/2år 2011-03-15

Patella: UA, 2011-03-15 (6 1/2år)

Höjd: 42cm

MH: Känd mentalstatus, 1:a på skott

Utställning: 1 Cert, 1 BIR

Lydnad: Två förstapris i Lkl 1


Övrigt: Testad negativt för demodex, i samband med forskningsprojektet.

Ägare: Sofia Olsson

      

Tack Sofia för att du gjort Alfons till den härliga kille han är, med dig har han blomstrat från första stund och kommer så fortsätta göra till sitt sista andetag!

Av Maria - 28 mars 2011 13:28

klart att inte febertåget passerade Sundbyvägen 58 utan att stanna :-( Båda barnen sjuka, men Kristoffer mest. Matthias & jag är inte helt krya heller iof, men vi verkar ha sluppit just febern, lite vanlig förkyldning & ont i kroppen känns som en bagatell på det stora hela om man jämför med alla annat skit vi haft :-)

så idag var jag bara på dagiset mellan 07 och 12 - Matthias tog morgonpasset med de sjuka småttingarna,  lite ovant att vara hemma flera timmar före vad jag är van vid, vad ska jag nu försöka hinna med? Lite uppfödarkommitté ärenden ligger på bordet, kenneln vill ha sitt och stökigt är det oxå :-) Igår tvättade jag 12st maskiner tvätt, på intet sätt ett rekord, men mer än i vanliga fall är det ju förstås, tur att vi har två tvättmaskiner. Så undrar vi varför vi aldrig får ner elräkningarna :-)  

Av Maria - 28 mars 2011 13:00

synes här på bilder från i söndags

      

här fångade jag två älsklingar till! och på onsdag kommer Yoyo hem igen, lovely!

 

Av Maria - 27 mars 2011 15:19

efter lite fredagshopping på bromma zoo kom Marianne förbi en sväng. Två rosa gällt pipande grisar blev Vera & Irmas presenter, ett val dom förmodligen inte kunde gjort bättre själva- tack Marianne! Lite kaffe & lite skvaller och lite ståträning för Irma vad vad som hanns med, sedan fick jag en välbehövlig lift till närmaste t-bana- guld! Skulle nämligen på middag hemma hos en av mina bästa vänner, med på middagen var två andra av mina bästa vänner- god mat- kall cider-massor av skratt- kan det bli bättre? Nope.

Dessutom, att ta sig fram ute bara på egen hand, utan barn & barnvagn eller hundar var en dröm, jag kände mig 10kg lättare så smidigt var det :-)

       

här står vår lilla prinsessa, Vera i bakgrunden undrar när frolicbelöningen som alltid ingår när man tränar stå ska dyka upp

   



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards