garpenblogg

Alla inlägg under november 2012

Av Maria - 30 november 2012 14:51

eller ja, imorgon är dom det men jag kommer inte hinna fota dem i morgon för jag skall på konferens.  Fyra sötnosar är dom i alla fall, men fotosessionen tog TVÅ timmar. Helt färdig blev jag, och dom oxå för den delen, och jag önskar jag kunde säga att vi fick lön för mödan,  men bilderna blev inte riktigt så bra som jag hade hoppats.

Håll till godo :-)

   

 

       

Hej då från oss och trevlig helg!

   


Av Maria - 30 november 2012 12:05

Irmas & min resa till Finland gick strålande

först en bild från hytten på vägen dit

   

på hotellet, som var ett gammal fängelse, trivdes vi verkligen. Murarna var i min smak- tomten om du läser detta så vet du vad jag önskar mig :-)
     

denna lilla makapär var, på den tiden då fängelset var i drift, vakthundens enda skydd för vänder & vind,,, Enligt vad jag kunde läsa mig till så var det en stackars schäfer som hade det jobbet. Irma tyckte 30sek för en bild räckte gott

 

så kom han då den stilige Harry! Snäll, snygg & stadig var han- en kille med ständigt viftande svans

     

Irma blev kär, och det blev 2st bra parningar dagarna efter varandra   

 

att fota dem tillsammans var dock inte det lättaste, här har jag klippt ihop 2st bilder och orkade inte riktigt försöka snygga till det utan det får duga såhär :-)

 

Det tar på krafterna detta att föröka sig hälsar Irma, som mest sov hela resan samt dissade sitt vanliga foder. Vet inte vad hon hade förväntat sig, ostron och skumpa kanske?    

 

ett par bilder från den finska huvudstaden

   

och så avslutar vi med en på Harry - och tackar Maija på Kennel Bluehippos för lånet av din härlige kille!

Kristoffer hävdar att han redan känner valparna i Irmas mage, vi hoppas på att han är synsk :-)

 



Av Maria - 29 november 2012 15:04

mamma Yoyo med sonen G-borg's Nelson "Rodney" vilandes efter maten    Nellie syns lite till höger i bild

   

Av Maria - 29 november 2012 14:45

som fick äran att flytta hem till Garpenborg's Pandoras "Hilda" gamla hem. Hilda gick bort i augusti i år, 13,5år gammal och lämmade ett stort tomrum efter sig i sin familj   

Finns det något mer underbart än när valpköpare återkommer? Skulle nästan inte tro det- en sådan stolthet man då känner som uppfödare lever man på länge. Märta skall kallas Märta och bo inne i stan, nära och bra :-)
Vi önskar henne & hennes hussar ett varmt lycka till!

     


Av Maria - 29 november 2012 14:36

går det ju åt lite av dagar som dessa :-) Mysigt!

   

Av Maria - 29 november 2012 14:32

gick smidigt och enkelt, fick äran att även träffa G-borg's Ymers matte Therese så tiden flög iväg :-) Här lite bilder från deras visit. Här sitter Vera i Åsas knä och har det bra :-)


Både Lego & Åsa är fotogenique 

       

Av Maria - 29 november 2012 14:17

fick så äntligen följa med sin husse & matte hem :-)

Här sitter Matthias och går igenom papper och mormor Yoyo håller koll på vilka som skall få ta  med sig ett av hennes barnbarn hem

 


barnen nu vakna sysselsätter sig själva lite,,,

 

Kalle & Kristoffer delar på lite popcorn från kvällen före, Kalle i sina blöjor då Irmas löp har haft en del inverkan på hans rumsrenhet   

 


sista bilderna från barndomshemmet

   


Av Maria - 29 november 2012 14:13

ja så for ytterligare ett sockergryn sin kos, lilla Magda är den som flyttat längst bort, men vi har redan fått härliga bildrapporter så det hela känns finemang ändå :-)  Lite åksjuk på vägen hem, annars så berättar matte Erica att allt gått strålande  - underbart att höra förstås


här en bild på den gulliga familjen före avfärd   

 


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards