garpenblogg

Alla inlägg under april 2017

Av Maria - 28 april 2017 08:05

Helgen 22-23 april lär bli svårslagen :)


Utställning
Polen hade tredagars utställning som vi besökte med Kalle Vivi och Sara, den sistnämnda som både är ovan och åksjuk hade en tuff långhelg medan både Kalle och Vivi är vana resenärer. Alla skötte sig dock över förväntan och resultaten blev även de över förväntan...

Fredagen dryga 40 anmälda hundar
Kalle: bästa championhane med CAC & 2a bästa hane
Vivi: 2a bästa championtik
Sara: bästa juniortik med junior CAC (CWC)

Lördagen - 65 anmälda hundar
Kalle: BOS (BIM)
Vivi. oplacerad i championklass
Sara: 2a bästa unghundstik

Söndagen 55 anmälda hundar
Kalle: 4e bästa championhane
Vivi: 2a bästa championtik
Sara: Bästa juniortik med junior CAC (CWC)
Junior club Winner
OCH- hon smällde till och blev bästa tik!
BOS (BIM)
S Å J Ä K L A R O L I G T

Viltspår
Sedan har vi haft hela fem (ja FEM!) Garpenborgare som fått godkända anlagsprov i viltspår. Stolta och lyckliga är bara förnamnet på oss här hemma. Här nedan kan ni läsa vilka fem som tillhör denna duktiga skara:
Garpenborg's Gudagåva "Majken"
Garpenborg's Idun "Nova"
Garpenborg's Jolene "Stina"
Garpenborg's Äskil "Eskil"
Garpenborg's Ödmjuka Majsan

Bruks
Då kan man ju tro att det är slut här, men så är icke fallet :) kenneln har oxå haft sin första uppflyttning till högre klass inom sök! Det blev på 479p dessutom en klassivinst i lägre klass. Och då är det faktiskt ingen rottweiler utan en Staff som lyckades med denna prestation, nämligen:
SE UCh, NO UCh, SE VCh, LP 1 Garpenborg's Globetrotter "Totte"

Agility
Så har vi en debutant! Diana tävlade för första gången med SE VCh, RLD N, RLD F Dinah-Mite Nova "Greta" i agility! Även om Greta råkade ta ett hinder från fel håll så genomförde dom hela banan och känner vi dessa tjejer rätt så är detta bara början <3

Vi gratulerar innerligt alla dessa ambitiösa och duktiga valpköpare, fasen vad bra ni är!
Kram Maria & Matthias

Av Maria - 27 april 2017 13:40

när man blir ombedb att skriva några rader om en själv så antar jag att jag inte är ensam om att fastna framför datorn i någon form av prestationsångest, skriver man ett par få käcka rader och hoppas det blir charmigt eller tar man det på blodigt allvar och riskerar att framstå som en narcissist? 


Oavsett vilket så blev jag själv lite förvånad när jag började räkna, är det inte fler än 12st rottweiler kullar? Hur kan det kännas som 112st? TOLV? På nästan 25år, vilken massproduktion :-) Absolut har rottweilersidan av kenneln hållits vid liv genom konstgjord andning senaste åren, där själva lungan varit Carlin & Lillan Hansson Wiksell. Finns inte ord att beskriva vad dom betytt för kenneln. Vet att nästan alla kennlar har valpköpare som är så mkt mer än just "bara" valpköpare, vi har turen att ha flera sådana personer, men just på rottweilersidan är det tveklöst Calle & Lillan. Deras första hund från oss var Garpenborg's Kanita, sedan tog dom hand om en omplaceringshane vid namn Garpenborg's Nallen Balou efter honom kom LP1 KORAD SE UCh Garpenborg's Ånna in i deras liv, hon blev sedemera mor till LP1 Garpenborg's Lucille som nu i sin tur blev mor till vår C2 kull förra året. Ånna & Lucille lever livets glada dagar och vi hoppas på att kunna fortsätta på vår gamla tiklinje via Garpenborg's C'est Judith *håller tummarna hårt* 


Men nu tror jag bestämt att jag kom in på ett sidospår, några rader om mig var det ju,,, Tänker på vad jag sade per telefon igår när jag ringde en valpköpare för att gratulera hans nu 15år gamla staffepojke på födelsedagen,som svar på frågan ifall vi kommer fortsätta med kenneln, att denna hobby är som en passion hos mig, nästan en besatthet och att vi således kommer finnas kvar om han i framtiden skulle vilja ha en ny liten familjemedlem.

När jag sedan lade på började jag fundera över drivkrafterna bakom en sådan besatthet, vart kommer den ifrån? Alltså själva passionen, dyker den bara upp en dag? Jag antar att den gör det, poff säger det bara och så är den där. Man trodde man hade kontroll över hobbyn men så visar det sig att hobbyn muterat sig in i ens hjärna och hjärta, transformerat sig till något som gör att det mesta annat i livet bleknar. Minns att jag var orolig inför vad barnens ankomst skulle göra med min muterade hobby, tänk om jag plötsligt skulle bli en annan? Tror de flesta av er känner någon eller några som "försvunnit" den vägen. Inte för att det är något fel med det, verkligen inte, men jag ville bara inte tillhöra den skaran. 

Så blev det inte heller, jag försvann inte, däremot fick jag skära bort andra delar av mig, För barnen tar plats, och jag vill att dom ska ta plats, jag behöver dom, varje andetag jag tar är som att jag tar tillsammans med dem, det blev precis så underbart att bli förälder som man hoppas att det ska bli- och utan att min besatthet försvann! Att ta fram kniven och skära bort delar av "mig" för att få plats med barn och hunduppfödning var verkligen ingen uppoffring och nu minns jag knappt de där bitarna :-) 

Såklart resonerar alla olika och prioriterar olika och hemskt vore det ju annars, men för oss ser det ut såhär. Vi har gemesamt valt detta, jag och Matthias. 


Så det är svårt när man då får uppmaningen:  "skriv några rader om ditt hundengagemang" 

För jag vill ju hellre låta klämkäck än psyksjuk om ni förstår hur jag menar :-)

     

Av Maria - 23 april 2017 09:18

Hade vi för Alexander igår - kickade igång tidigt med Lady DI som kom kom förbi med Pokémon kort och coola skjutvapen :) sen kom mamma med tårtleverans- Kattis med familj dök upp för att valpmysa och skriva lite papper (viktig att ha allt på papper, oavsett hur goda vänner man är) Kattis och jag har ju varit vänner länge, tänk att vår Veras mamma Saga var Kattis lilla tjej- helt otroligt vad tiden går. Men jo- Alexander fick världens bästa presentkort, nämligen ett som gäller på teknikmagasinet! Vår prins satt sedan och bläddrade i deras produktkatalog på kvällen och fastnade för någon form av skjutvapen som man kunde köpa på avbetalning *asg*
Såklart får han tänka om där, men att det ens finns liksom :) :)

Sen kom hans mormor och gammelmorster Helen för en tårtbit <3 kläder och Pokémon pärm från den förstnämnda och blommor och pengar från den sistnämnda gjorde dagen helt perfekt <3
Tusen tack alla fina!

Jo, parallellt med detta hade vi finbesök från Norge! Nämligen Norges äldsta staffekennel Kedistos. Mkt trevligt att få träffa Kirstens delägare, och vän - för att inte tala om den söta tiken Bizzie (som faktiskt är dotter till vår Rex)
Orsaken till besöket var då Garpenborg's Werner "Boston" och han tog uppdraget på största allvar :) han uppvaktade den söta norskan tills hon föll till föga för hans svenska charm :) så nu hoppas vi på små gulliga bebisar om 63 dagar

Av Maria - 16 april 2017 15:15

Ja vi har badat och borstat tänder (testade eltandborste ha ha) samt klippt klorna på alla hundarna, inte så poppis hos alla men onekligen mkt skönt att ha avklarat :)

Av Maria - 16 april 2017 15:01

Är vad påsken har inneburit för oss, och än är det inte slut, vi kommer hinna med några till :)
Vackra blommor, glada människor och massa hundprat det är ett lyckat koncept för mig :) barnen och hundarna skulle nog säga att godiset tar priset, eller såklart att ha massor av nya knän att invadera
Hur som helst så känns det så himla roligt att ha ett helt år av allt detta att njuta av <3
Blandade bilder nedan

Av Maria - 11 april 2017 13:48

Vi har en tävling för våra valpköpare där de genom att hjälpa oss göra reklam för Matthias hundskålstillverkning samtidigt är med och tävlar om att vinna en egen special designad vattenskål
Många är med och har chansen och vinnaren koras nu till påsken
Vår egen Yoyo är den som drar vinnaren
Lite bilder från genrepet syns nedan :)

     

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Maria - 7 april 2017 14:21

som tur är inte en av kött & blod       


 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< April 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards