garpenblogg

Alla inlägg under maj 2015

Av Maria - 31 maj 2015 08:51

är det när Matthias och hundarna kommer hem från alla resor- det går ju oförskämt bra för oss och vi njuter för fullt! Snart får jag kika på polska certrosetter :) :) Kalle & Irma är stolta innehavarna Polen är ett svårt land att vinna i som staff, många bra hundar och hyfsat höga anmälningssiffror, men denna gång gick det alltså vägen :)

Av Maria - 30 maj 2015 12:19

lite då och då, för att hänga med en tvåbent unge istället :) typiskt Staffar :)

Av Maria - 30 maj 2015 11:38

här inne i wilmas mage - vi hoppas på det i alla fall. Wilma e lika vild och busig som vanligt och hon blev skendräktig vid förra löpet så helt säker kan man inte vara. Men det bästa tecknet var när hennes lunchpolare (en Jrt, en dvärg Schnauzer och två andra staffetikar) nosade som tokar på hennes mage och bak :) så ja, det verkar lovande :)

Jo och en annan mycket rolig detalj är att den blivande pappan blev polsk utställningschampion i förra veckan <3 och för att vara lite extra tydlig så är det verkligen inte lätt att bli just polsk champion :)

Av Maria - 29 maj 2015 15:55

och fortfarande är allt de gör: sover och sover och äter och sover lite till
Ja precis som det ska vara alltså :)

Av Maria - 27 maj 2015 20:09

växer och frodas- mamma Ursula är helt enkelt en perfekt mamma så allt flyter på så där oförskämt enkelt :) före nattning pussar vår Kristoffer lite på de små, först de två pojkarna, sedan de två röda töserna och sist den största mörkaste tiken som passat på att först av alla öppna sina ögon <3

[Bild]

[Bild]

[Bild]

Av Maria - 25 maj 2015 15:50

kalle & Wilma spanar ut mot gatan, alla våra hundar uppskattar vår trafikerade sundbyväg :) finns som vanligt bra saker med d mesta, själv skulle jag mer än gärna slippa alla som passerar,,,men man får så klart skylla sig själv att man bosatt sig här :)

Av Maria - 24 maj 2015 20:02

helg i skogen har nu gått mot sitt slut. Utan tvekan är jag och Diana lika galet trötta som alla våra hundar, My god vad vi kämpat! Inte bara mot fästingar, ormar, värme, lite dåligt självförtroende, en skadad Diana som blodade ner både sig själv och spårlinan och en, för våra hundar, något ovan terräng :) men med lite jävlar anamma och hundar i god fysisk kondition klarade vi det! Domare Anneli påpekade att ett par av dem definitivt måste öva mer på sin spårkondition (vilket alltså är en annan sak) men att de helt klart hade goda anlag för detta! Och nu, väl hemma, känner jag att det samma gäller mig, min hjärna har gått hem för dagen och jag klarar knappt av att föra ett vettigt samtal :)
Men lycklig, det är jag!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13
14
15 16 17
18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards