garpenblogg

Alla inlägg under december 2014

Av Maria - 30 december 2014 16:34

ja lite så känner vi nog allt,,, de hoppande bönorna vars förvandling vi väntat på så länge (turligt att vi inte kastade dem efter tre hoppfria dgr som Bromma zoo rekommenderade oss) förpuppade sig och kläcktes och fladdrade iväg utan oss ?
Inte minsta lilla skymt av de fyra fjärilarna blev det

Av Maria - 30 december 2014 11:38

är en känsla vi dessvärre ofta erfar. Om tanken var d som räknades, på riktigt, ja då skulle vi vara väldigt omtänksamma uppfödare :) :) denna påse hittade vi nu när vi städar inför nyårsfirandet,,,
Vi hade tänkt att åka förbi till Ånna & Lucille med familj och lämna detta,,,, sjävklart hade d gått bra att kanske stryka siffrorna men Kalle & Lillan har dessutom hunnit med att flytta till Uppsala, så svänga förbi blir lite mer av ett projekt :) god jul

Av Maria - 27 december 2014 15:14

Denna fantastiska kille sade precis att vi måste städa mer här hemma, för tänk om hundarna e allergiska mot smuts och tänk om de skulle behöva flytta härifrån!
Ja fy fasen det vore inte skoj höll jag med om och så tog vi fram dammsugaren <3

Vi vill oxå passa på att gratulera Kalle & Irmas dotter, Garpenborg's Titti "Iris" till att idag blivit BIR (inofficiell utst med 5anmälda Staffar) samt BIG3 - varmt grattis!!

Av Maria - 27 december 2014 10:41

Bryr sig inte alls om presskonferensen,,,

Av Maria - 27 december 2014 09:23

Imorse blev det närkontakt med en av de rävar vi så många gånger sett på lite håll. Det har annars alltid varit minst två och inland tre fyra stycken - hyfsat orädda. Men idag var det en ensam en

Det började med att jag såg den uppe på banan när jag och hundarna var på en intilliggande parkering och lekte lite. (Min pannlampa är guld) jag skrek och väsnades utan annan effekt än de att hundarna blev oroliga - räven var helt opåverkad :) muttrandes fick jag koppla hela bunten för att kunna ta oss genom skogen tillbaka hem. Till min, och hundarnas, stora förvåning ville räven hänga med oss :)
Den smög runt oss varv efter varv, i väldigt lugn takt, nyfiket betraktandes det spektakel som vi måste utgjort
För inte bara hade vi alla blinkande lampor på oss och färggranna kläder utan ljudet var utan dess like! Alla sju kvittrade, pep och skrek i olika tonarter!
Jag förbannade det faktum att min telefon är proppfull och således ej gick att filma med :( ett par suddiga bilder fick jag till med ena armen då den andra riskerade att bli amputerad
Intalade mig själv att detta borde betraktas som någon form av berikning för flocken samtidigt som jag funderade över rävens motiv. För jag vet väldigt lite om rävar överlag - men den såg väldigt frisk ut (fysiskt i alla fall - det mentala kan vi ju kanske diskutera) och kanske var den bara nyfiken och lite ensam.
Att rävar kommer fram till ensamma hundar har jag hört talas om, men till sju skrikande blinkande Staffar?
Som närmast skulle jag gissa att den var 2-3m ifrån oss, tyvärr var jag vid dessa tillfällen tvungen att hålla hundarna med båda händerna så bildbevis på detta saknas :)

Av Maria - 26 december 2014 15:38

står på agendan idag. Detta konstanta smällande gör mig galen! Om det ändå bara var på själva nyårsafton, men här började det hela den 22a dec och så fort det blir lite mörkt ute drar det igång, var tionde minut smäller det. Ibland nära men oftast dovt på lite håll,,, men för en rädd tjej blir det tufft att inte få ordentliga pauser :( vår finaste Irma <3 hon var ju oberörd första två åren, men efter en smällare i skallen (typ) så försvann hennes "skottfasthet" En benämning som trots allt är lite märklig, den är som mycket annat, färskvara, och kan dessutom "smitta" Så ni som kan: låt inte oberörda hundar umgås med rädda <3

Men detta material ska hålla oljudet ute - och vi skiter i vad länsstyrelsen har att säga om det hela :)

Av Maria - 26 december 2014 15:22

ett spel Kristoffer fick av sin gudmor Birgitta <3 riktigt roligt!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< December 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards