garpenblogg

Direktlänk till inlägg 28 mars 2012

Veras dramatiska gårdag

Av Maria - 28 mars 2012 13:54

Älskade Veran blev faktiskt sämre efter operationen (sårkanterna på hennes öga skrapades rent under narkos) när jag till min förskräckelse efter ett antalt timmar här hemma fick se att hennes temperatur låg på 35,8 trodde jag att slutet var nära. Gud så rädd man blir! Helt kall om tassarna och blek i tandköttet. Ett samtal till sjukhuset med resultatet att dom ville vi skulle åka in förstås, och det ville jag med- så fort som möjligt. Men med barn som samtidigt slutade dagis och "inställningstid" för både min mamma & Matthias på en ca 45min gjorde att det dröjde något. När jag då tog nästa temp hade den ökat till 36,2. Nytt samtal och besked om att avvakta och tempa igen om 1timme. Då märkte vi att hon var på rätt väg, inbyltad i varma kläder & filt så kvicknade hon så sakteliga till liv.

Kloka Åsa gissade på reaktion på smärtlindringen och idag känner jag mig lugn och Vera är nästan som vanligt. Med en tratt på skallen så är förstås ingen helt sig själv förstås, men ändå. Helt klart är att om ögat måste skrapas fler ggr så kan hon inte få samma medicin som denna gången. Hellre en enögd Vera än ingen Vera alls! Men det måste ju gå att lösa på något vis.

Jag måste bara tacka alla gulliga som engagerat sig och stöttat, man blir så jäkla rädd helt enkelt och då behöver man vänner. Man behöver oxå en gullig familj som min mamma som kom och passade de små tvåbenta änglarna.

Puss puss till er allihopa   


och jag vill inte lägga ut någon bild på "tratt-vera" vill hellre tänka på denna bilden tagen bara förra veckan :-) Så här ska hon snart ha det igen- sovandes under en vilande Alexander

 


 
 
Ingen bild

Agneta

28 mars 2012 14:56

Gud så skönt, men usch så hon skräms! Kram på er alla :)

 
Ingen bild

Carina

28 mars 2012 15:12

Stackars er alla! Du vet vart jag finns om du vill prata! Kramiz

 
Ingen bild

My

28 mars 2012 19:19

Hoppas det blir bra snart!

Maria

28 mars 2012 19:30

tack! ja det verkar gå åt rätt håll i alla fall, skönt

 
Ingen bild

sisko

28 mars 2012 20:50

hoppas att det blir bra med ögat ,nu känner jag mig något ännu mer övernojig med en stukad tass!!!som dessutom är helt ok nu..önskar Vera en snar tillfrisknande

 
Sofia

Sofia

28 mars 2012 23:24

Usch och fy! Man blir så orolig över vilddjuren ibland, men skönt att höra att hon mår bättre...... Alla vi hälsar med en kram till Vackra Vera!

http://www.alfonz.bloggplatsen.se

 
Tina

Tina

28 mars 2012 23:36

shit vad läskigt!
- ryser!
Skickar krya på dej kramar till finaste Vera

http://www.tinric.com

 
Ingen bild

Karolina och Berit

30 mars 2012 10:15

Fy vad obehagligt! Hoppas att det blir bättre och bättre från och med nu!! Vi håller tummarna för det! Kram!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 april 2018 16:54

Under en heldag så kommer ni få prova på allt vad viltspår innebär.. ingen förkunskap krävs alls utan detta är en kurs inriktad just för nybörjare alt att man provat på lite men känner att man behöver ytterligare stöd.    Det är verkligen en perf...

Av Maria - 24 mars 2018 09:26

Hej och varmt välkommen till Garpenborgs kennelträff fredagen 30e mars Här kommer vi försöka sammanfatta allt ni kan tänkas behöva veta inför dagen    Var? Stockholms Hundsportcentrum i Uppl.Väsby (vägbeskrivning i separat fil) När? Vi börja...

Av Maria - 14 mars 2018 15:48


Den stolte fadern

Av Maria - 14 mars 2018 15:31


HD:B ED:ua Öga:ua L2HGA&HC: Gen.clear BPH: genomförd, skottfast Mamma till kennelns K3 kull ...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13 14 15
16
17
18
19 20 21 22 23 24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards