garpenblogg

Inlägg publicerade under kategorin U-kullen, födda 2004

Av Maria - 28 mars 2011 17:30

Världens bäste Alfons!

        

    

  Utstrålning, karisma, oavsett vad man kallar det kan jag bara konstatera att den här killen är helt unik  

Född: 2004-07-15  

HD: C

ED: UA

L2HGA: gen clear

HC: gen clear

Ögonlyst: 3ggr UA, senast som 6 1/2år 2011-03-15

Patella: UA, 2011-03-15 (6 1/2år)

Höjd: 42cm

MH: Känd mentalstatus, 1:a på skott

Utställning: 1 Cert, 1 BIR

Lydnad: Två förstapris i Lkl 1


Övrigt: Testad negativt för demodex, i samband med forskningsprojektet.

Ägare: Sofia Olsson

      

Tack Sofia för att du gjort Alfons till den härliga kille han är, med dig har han blomstrat från första stund och kommer så fortsätta göra till sitt sista andetag!

Av Maria - 27 mars 2011 15:19

efter lite fredagshopping på bromma zoo kom Marianne förbi en sväng. Två rosa gällt pipande grisar blev Vera & Irmas presenter, ett val dom förmodligen inte kunde gjort bättre själva- tack Marianne! Lite kaffe & lite skvaller och lite ståträning för Irma vad vad som hanns med, sedan fick jag en välbehövlig lift till närmaste t-bana- guld! Skulle nämligen på middag hemma hos en av mina bästa vänner, med på middagen var två andra av mina bästa vänner- god mat- kall cider-massor av skratt- kan det bli bättre? Nope.

Dessutom, att ta sig fram ute bara på egen hand, utan barn & barnvagn eller hundar var en dröm, jag kände mig 10kg lättare så smidigt var det :-)

       

här står vår lilla prinsessa, Vera i bakgrunden undrar när frolicbelöningen som alltid ingår när man tränar stå ska dyka upp

   



Av Maria - 8 mars 2011 17:01

Kristoffer har en liten slips som han gillar skarpt, lite då & då tar han på sig sin slips. Kan se rätt skoj ut, framförallt när han kombinerar den med enbart ett par blöjor :-) Det har jag ännu inte lyckats fånga på bild, men däremot hittade jag honom & Vera såhär i helgen

  

Av Maria - 20 februari 2011 22:31

Diana beställde så söta fleecejackor till sina staffebruttor att jag bara var tvungen att köpa samma till Vera & Yoyo. Tog dock en annan färg, nån måtta får det vara :-) I alla fall så är ju Yoyo inte hemma för tillfället, hon är hos Kennel Kronsäter, utlånad på en kull valpar. Nu blev det bara en valp som överlevde, men sådan kan ju naturen vara. En rackarns söt liten tikvalp blev det i alla fall, det blir Kronsäters E kull, lite skoj eftersom vi oxå hade E kullen på Yoyo. Jaja, anyhow, i väntan på sin ägarinna hänger den rutiga jackan i skåpet. Vera får vara fotomodellen, hon verkligen älskade sin nya varma outfit

      

och sen en bild på min söta Alexander, av ingen orsak alls mer än att han är min glada gullunge- har köpt underställ till honom nu då det är så himla kallt på dagiset, i alla fall för honom som kryper runt på golvet. Hundarna ligger ju i varma soffor och korgar med värsta fluffet i :-)

  


Av Maria - 5 februari 2011 19:02

Vera & Yoyo har fått en lyxig vattenskål, eller mer som en vattenfontän! av Diana! Superskoj grej med reningsfilter i och allt, skall främja vattenintaget. Och det gör det säkert, men det främjade framförallt K's vattenintag. Efter ynka 5min på  marknivå inser vi att fontänen får invänta bättre tider på säkert plats. Men SEN Vera & Yoyo, då minsann kommer ni att ha en fantastisk vattenskål :-) Tack Diana!

  

   

      

Av Maria - 26 januari 2011 08:12

Alfons, Lily & Totte ute i snön med matte Sofia bakom kameran

        

Av Maria - 17 januari 2011 19:43

har Veras husse & matte fattat att denna boning är V  E R A S och ingen annans. Överdrag på och ägarinnan i mitten, belåten

  

mjukare än så här blir det inte

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards