garpenblogg

Direktlänk till inlägg 26 september 2012

Välkomna till världen!

Av Maria - 26 september 2012 15:51

igår föddes vår andra M kull här i kenneln.

Det blev 4st tikar och 2st hanar, alla röda med mer eller mindre av vita tecken- självfallet supersöta vad annars? ;-)

än så länge mår alla bra, men självklart kan man inte ta för givet att alla överlever, första veckan är känsligast


nu lite bilder

Den förstfödda tiken njuter av lite ensamtid innan resten behagade titta fram

   

och vips var vi 6st

sedan två bilder från idag, inte lätt att vara mamma, dom hamnar lite varsom de små

 

fixat!

   


och här några bilder från var Barbro hade tänkt sig att hon skulle valpa, nämligen i leksakslådorna

   

jag uppfattar att mitt jobb som uppfödare bla består i att få tikarna att känna sig trygga när dom valpar-

men inte begränsade

att få pröva lite olika ställen när värkarna är igång kan vara ett sådant sätt, att då pressa dem att sitta exakt i lådan där man själv vill kan skapa stress. Efter en stund insåg hon själv att leksakslådorna hade sina begränsningar och kilade tillbaka till mig & valplådan, strax efter föddes första valpen.  Jag har haft tikar som valpat flera valpar i mitt knä, innan hon sedan kände sig trygg med att valpa resten av kullen i lådan. Självklart skulle vi inte tycka att våran säng var en lämplig plats tex- att ha gränser men att inte sätta dem så galet snävt tycker i alla fall vi är en bra filosofi

  

 
 
Ingen bild

Liza

26 september 2012 16:30

Grattis till jätte söta valpar!! Vilka fina färger :)

Maria

26 september 2012 16:39

tack Liza, ja dom kommer att få ännu sötare färger när det svarta mattas av, för det gör det ;-) kram på dig/er!

 
Micha

Micha

26 september 2012 16:49

Grattis till dom små underverken :)
Ska bli kul o följa dom här :)
Kramar Micha Benji och Qlura

http://garpenborgsoverman.bloggplatsen.se

Maria

26 september 2012 19:19

tack Micha, och stor kram till dig och hela din stora familj- som ju snart blir ännu större :-)

 
Ingen bild

sisko

26 september 2012 17:09

Grattis! oh,så söta de är,,,,,vill haaaaaa!!!

Maria

26 september 2012 19:20

Tack vännen! dom e verkligen som små sockerbitar. Jag håller tummarna inför imorgon
kram!

 
Ingen bild

Dorthe

26 september 2012 17:11

Grattis till de små. Skicka gärna hit en ;-). Kommer ihåg gamla Frida som valpade liggandes på rygg...

Maria

26 september 2012 20:00

Tack Dorthe! och OM jag minns, fina Frida och hennes underbara valpning är för mig oförglömlig
kram!

 
Ingen bild

Sarah

26 september 2012 17:30

Grattis nu längtar jag efter nästa kull bebisar. men jag vet inte om jag skulle våga låta Esther valpa i mitt knä... känner hon sig trygg i det så visst får hon

Kram

Maria

26 september 2012 19:59

Tack Sarah, och vilka söta bilder du lade ut på Harry! Ska bli så skoj att få träffa honom i sollentuna!
kram

 
Josefine Molin

Josefine Molin

26 september 2012 17:46

Vilka sötnosar!! Grattis :) Kram Jossan och Micha och Maja!

http://www.josefinemolin.wordpress.com

Maria

26 september 2012 20:00

Stort tack och kram tillbaka till er all tre!

 
Tina

Tina

26 september 2012 17:50

Stort Grattis!!!
Vilka vackra valpar! Bra jobbat Barbro.
Klart man måste få knöla runt lite innan man hittar rätt, speciellt när det är första kullen kan jag tro.
Stor kram
Tina

http://wwww.tinric.com

Maria

26 september 2012 19:23

Tack där vännen! Skönt d där med ditt knä, jag glömde prata om det när vi sågs sist!
kram

 
Ingen bild

Ulrika å äbbe

26 september 2012 19:10

De är så fantastiskt.....duktiga Barbro<3.....underbara rödingar<3. Delar din hund förlossningsfilosofi....så tänker en engagerad och alldeles underbar uppfödare<3. Kramisar till alla.....snosa på dom små från mig<3

Maria

26 september 2012 19:58

Hej gulle du! och lite speciellt eftersom det är M kullen- ingen Mercurius denna gången, men vi kommer nog på andra bra namn. Nu har jag både snosat och fotat dem från dig :-) Kram!

 
Ingen bild

Birgitta med Cinnamon o Nova

26 september 2012 19:30

Men så söta,habegäret bara skriker VILL HAAAAAAAA.Men Nova är som en valp fortfarande så det räcker som det är just nu.Men sen när min älskade Cinnamon springer i hundhimlen då är det dags för en liten Garpenborgare till tror jag alldeles bestämt.Skönt att det gick bra för Barbro,nu får vi hålla tummarna att det går bra för småpuppisarna.Kram till er och grattis igen till sötgrynen

Maria

26 september 2012 19:57

Tack Birgitta vad gullig du är! det tar vi som en stor komplimang! Fast vi hoppas förstås att det dröjer länge tills den dagen så att din fina Cinnamon blir gammal som gatan :-) Kram på dig!

 
Ingen bild

Caroline

26 september 2012 20:43

Vilka underbara småttingar. Stort grattis! Väcker onekligen ett visst begär :-) Den röda pälsen är nog favvo ändå.

Maria

26 september 2012 22:32

ja, rött är sött!
:-)

 
Ingen bild

Åsa

26 september 2012 21:34

Tänka sig att jag blivit gammelfarmor;-)Och hur många gammel innan både farmor och mormor det blir för dig om vi räknar från Asta...
Vi kommer och hälsar på när de är lite äldre.
Kram

Maria

26 september 2012 22:32

ha ha - gammelfarmor! ja du har alltid dunderkoll det måste man säga! Själv fick jag tänka för ett ögonblick :-)
kram!!

 
Ingen bild

Carina

26 september 2012 22:36

Så söta dom är!!! trevlig pratstund idag! vi måste ses nåt när det lugnat sig lite för er med första valptiden o så.

Kramizar

Maria

27 september 2012 09:06

åh tack det samma- sorry att det bara bröts- sedan ringde matthias emellan och sen gick telefonen varm. Jag var i tvättstugan en sväng kanske var det
kram!!

 
Elin

Elin

26 september 2012 23:21

Åh vilka sötnosar.. tror dom vill flytta hit hela bunten :P
Stort grattis till alla valparna.
kramar i mängder från oss

http://emblaoalte.bloggagratis.se

Maria

27 september 2012 09:06

Ha ha, ja du elin det är mycket möjligt att dom vill :-) Tur då att de nog har hussar & mattar redan allihopa :-)
kramkram!!!

 
Ingen bild

Jessica, Jögge, Stellanie och Milo

27 september 2012 09:57

Åh vad härligt med så många söta små liv! Stort Grattis från oss alla, kramar!!

Maria

27 september 2012 10:24

tack! och kram tillbaka till er alla fyra!

 
Ingen bild

Pia & Prillan

27 september 2012 12:56

Stort Grattis till ett vackert gäng valpar !

Lycka till och hoppas allt går bra. Det ser ut som det är risk för att vi kommer på en "valp-fika" om någon månad = tur att dom är tingade redan :-)

Kram Pia & Prillan

Maria

27 september 2012 14:17

Tack!
åh vilken tur vi har i så fall- ser fram emot ett besök
kram!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 april 2018 16:54

Under en heldag så kommer ni få prova på allt vad viltspår innebär.. ingen förkunskap krävs alls utan detta är en kurs inriktad just för nybörjare alt att man provat på lite men känner att man behöver ytterligare stöd.    Det är verkligen en perf...

Av Maria - 24 mars 2018 09:26

Hej och varmt välkommen till Garpenborgs kennelträff fredagen 30e mars Här kommer vi försöka sammanfatta allt ni kan tänkas behöva veta inför dagen    Var? Stockholms Hundsportcentrum i Uppl.Väsby (vägbeskrivning i separat fil) När? Vi börja...

Av Maria - 14 mars 2018 15:48


Den stolte fadern

Av Maria - 14 mars 2018 15:31


HD:B ED:ua Öga:ua L2HGA&HC: Gen.clear BPH: genomförd, skottfast Mamma till kennelns K3 kull ...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
<<< September 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards