garpenblogg

Direktlänk till inlägg 22 augusti 2012

Att leva vidare i någons minne,,,

Av Maria - 22 augusti 2012 16:29

ofta tänker man väl då att det är positivt laddat, men Vera har en Schäferhane i sitt minne där jag kan lova att det inte är med värme som hon skickar sina tankar åt hans håll,

Han bodde ett par hus från oss och hade som hobby att vildsint springa bakom sin häck och skälla på oss när vi passerade. Han dog för en sisådär 4år sedan. Men Vera hon minns hon :-) När vi passerar hans häck reser hon lite ragg och börjar skaka på sin kong så lite saliv far ut på sidorna. Åren som går har visserligen mattat av hennes reaktion, men det finns ändå kvar där, han måste ju finnas kvar i hennes hjärna på något vis :-)

För egen del brukar jag däremot tacksamt tänka att jag är så glad över att Vera lever, att hon är den snälla hund hon faktiskt är och önskar mig många fler år med henne vid min sida. Tur att staffens förväntade livslängd är längre än en schäfers, en tråkig bit med många storvuxna raser är ju att dom dör tidigt

 

min fina!

 
 
Ingen bild

Liza

22 augusti 2012 17:41

Världens finaste Vera! En av mina favvo staffar helt klart! Vilken underbar mentalitet den hunden har :)

Maria

22 augusti 2012 19:43

:)

 
Tina

Tina

23 augusti 2012 09:49

Den där schäfern skrek säkert så fula saker till Vera, att hon aldeig glömmer dem helt enkelt.
Konstig det där... vissa saker fastnar ordentligt, medan andra bara passerar obemärkt förbi.

Vilken superblank Vera på bilden föresten - finaste Ärtanmamman :0)

http://wwww.tinric.com

Maria

23 augusti 2012 13:00

ja gud ja, han var nog ful i munnen :-) Men Vera har bra minne, en gång i sitt liv har hon sett en katt under en bil, så genom alla år kastar hon blickar under bilar vi passerar- kanske kanske turen är framme och det sitter ett kattskrälle under någon :-)
åh ja, blank och inga gråa strån, tror bilden är 2år gammal
kram

 
Marianne

Marianne

23 augusti 2012 16:44

Schäfrar skriker alltid fula ord!
För övrigt minns jag också den schäfern...

kram!

http://winniehurst.bloggagratis.se

Maria

23 augusti 2012 17:28

haha, har han gjort intryck på dig med :-) Ja schäfrar har de flesta minnen från. Vi hade ju även en ute på värmdö nämaste grannen- guuud vad dom slogs genom staketet i alla år. Tänk man var annorlunda då, idag hade jag aldrig accepterat att ha det så
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 april 2018 16:54

Under en heldag så kommer ni få prova på allt vad viltspår innebär.. ingen förkunskap krävs alls utan detta är en kurs inriktad just för nybörjare alt att man provat på lite men känner att man behöver ytterligare stöd.    Det är verkligen en perf...

Av Maria - 24 mars 2018 09:26

Hej och varmt välkommen till Garpenborgs kennelträff fredagen 30e mars Här kommer vi försöka sammanfatta allt ni kan tänkas behöva veta inför dagen    Var? Stockholms Hundsportcentrum i Uppl.Väsby (vägbeskrivning i separat fil) När? Vi börja...

Av Maria - 14 mars 2018 15:48


Den stolte fadern

Av Maria - 14 mars 2018 15:31


HD:B ED:ua Öga:ua L2HGA&HC: Gen.clear BPH: genomförd, skottfast Mamma till kennelns K3 kull ...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards