garpenblogg

Alla inlägg under augusti 2014

Av Maria - 9 augusti 2014 10:33

För er som är nyfikna - kör öppenklassen tikar. Veteran och uppfödargrupper samt champion hanar

Av Maria - 9 augusti 2014 10:23

Jag är parningsplanerings himlen, om en sådan nu finns :)!far runt här med katalog & kamera - glömde nästan bort att det var vivis tur :)
Vild och galen som vanligt men lyckades mirakulöst nog stå still medan domaren Maureen Ward gick igenom henne - och ett excellent till vår VildaHeffa :) :)

Av Maria - 9 augusti 2014 09:06

Håriga damen, dvs Lisa kom ett snäpp upp från förra wds:en genom att få excellent samt reserv Cacib idag, men ärligt talat tror jag knappt domaren bemödade henne med mer än en hastig blick. Gissar att hennes långa okuperade svans kanske oxå spelar in. Men den som känner mig vet att jag bryr mig föga :) hon rörde sig bättre än de andra tikarna och var den enda som viftade på svansen i ringen = en vinst i mina ögon <3
Vår fining!

Dinah mite Wilma fick VG lösa tassar hörde Matthias något om. Hon ville visst inte stå ordentligt och hade föga intresse av att se alert & pigg ut när domaren lockade på henne - nåväl - det är ju hennes premiär så vi är nöjda förstås!

Av Maria - 8 augusti 2014 22:01

På scandic - vi försöker alltid gynna de företag som är hundvänliga, fast i Finland känns allt och alla hundvänliga <3 klockan är snart 23 och vi har precis ätit middag på rummet. Ska ta sista kissrundan nu, luften är mjuk, varm och jag njuter! Känns som om man denna sommar haft en enda lång utlandsvistelse utan att behöva lämna landet - och nu lika härligt här i vårt grannland

Välkomstgåva från scandic till vovvarna

Soptunna fick bli vattenskål

Av Maria - 8 augusti 2014 21:25

Jo sammanfattningsvis var det en fröjd att resa med finnline, rent, enkelt och smidigt. Frukost, lunch & middag ingick- hytten var som på vilken hytt som helst och taxfreen var en liten butik, oxå lagom :) inte så mkt att fundera över liksom. Lite öststat känsla, på ett bra sätt.
Mkt lastbilschaufförer och jag roade mig med att spana in deras fotbeklädnader. Foppatofflor i alla färger, tom rosa och lila även om svart var vanligast. Träskor i olika modeller där ett par som var pälsbeklädda stack ut mest. Tror att finnar måste vara ett av de mest oängsliga folket - i alla fall när det kommer till kläder. Galet befriande! Jag stör mig i princip aldrig på vad folk tar på sig, har svårt att förstå hur foppatofflor eller tights på knubbig kroppshydda eller bar överkropp kan irritera folk. Märkligt. Dessa klädmänniskor som jobbar med mode brukar ju säga att man ska trivas i det man har på sig, att det ska visa vem man är,,,,bla bla bla och det tror jag finnarna lyckats med! Go Finland <3

Jo båten ja, det där med ingen Sandlåda var för oss som hade hundar i bilen, det fanns annars en låda på något däck högre upp. Finnlines hade tagit fram lite speciella lösningar nu just pga allt hundfolk. Två ggr fick vi hundägare tillträde till våra bilar och fyrbenta älsklingar. Det gick mkt bra
Känner spontant att vi gärna åker fler ggr den här vägen och med detta bolag

Kikar ut över vattnet och leker lite med paddan

Av Maria - 8 augusti 2014 12:52

Vi har kommit halvvägs - ingen sand/rastlåda på däck men som tur är kissar gärna flera av våra lite varsom :)

Av Maria - 8 augusti 2014 08:27

Med en liten vattenskål, men framförallt med ett vänligt bemötande <3

Tom hunden på skylten har rätt stuk :) i alla fall öronen :)

Resan tar nio timmar, alla med hund får gå till bildäck när vi kommit halvvägs - lite nervöst,,, men våra ligger mjukt, har gott om vatten och de rastades rejält vid 04.30 :) :)

Av Maria - 8 augusti 2014 07:37

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4 5
6
7 8 9 10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards