garpenblogg

Direktlänk till inlägg 16 oktober 2013

Vi stängde landet

Av Maria - 16 oktober 2013 14:10

båten skulle upp och så även bryggan, dagen bjöd på perfekt väder och galet lyckliga barn! De minns inte ön då de var så små senast de var här och deras förtjusning visste inga gränser. Mamma BOR vi HÄR? Är detta VÅRAT hus? Och vattnet överallt, det är något helt magiskt med vatten. Allt gick strålande bra i alla fall, många som hjälptes åt och glada miner hos alla :-)

         


På bilden nedan syns min pappa, Ulf. Det var lite lustigt att visa killarna att detta är deras morfar Ulf. Första gången dom ser honom :-) Hästen intresserade dem mera iof, och sedan pratade de lite om morfar Janne (som är min mammas sambo)

Landet är för mig lite på samma vis som hundarna är nu, dvs man ser alla i en. På ön tänker man på farmor och farfar, på pappa och mamma, på kusiner och övriga släktingar. Döda eller levande så blir dom ändå levande här för mig. Ett sammanhang, en knytpunkt. På samma vis som Vera är en länk till Asta och så som Yoyo, Irma & Vivi kommer vara en länk till Vera den dag hon ej längre finns hos mig

 

känner att jag redan längtar till våren då vi kan lägga i båten igen :-)

 

det fanns lite vatten att tömma ur båten :-)

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 april 2018 16:54

Under en heldag så kommer ni få prova på allt vad viltspår innebär.. ingen förkunskap krävs alls utan detta är en kurs inriktad just för nybörjare alt att man provat på lite men känner att man behöver ytterligare stöd.    Det är verkligen en perf...

Av Maria - 24 mars 2018 09:26

Hej och varmt välkommen till Garpenborgs kennelträff fredagen 30e mars Här kommer vi försöka sammanfatta allt ni kan tänkas behöva veta inför dagen    Var? Stockholms Hundsportcentrum i Uppl.Väsby (vägbeskrivning i separat fil) När? Vi börja...

Av Maria - 14 mars 2018 15:48


Den stolte fadern

Av Maria - 14 mars 2018 15:31


HD:B ED:ua Öga:ua L2HGA&HC: Gen.clear BPH: genomförd, skottfast Mamma till kennelns K3 kull ...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards