garpenblogg

Alla inlägg den 23 oktober 2012

Av Maria - 23 oktober 2012 15:16

hade vi i morse :-( En helt rabiat taxhane kom tokskällandes (lös förstås) emot oss och lyckades skrämma slag på både mig, Barbro & Lisa. Vera var den enda i kvartetten som behöll lugnet. Med en fräsande Barbro under ena armen, en orbydd Vera i andra och med en fot i luften för att freda oss så lyckades jag med konststycket att på något vis tappa Lisa! För när taxen väl beslutat sig för att vi kanske trots allt inte var lämpliga som skrovmål och vände tillbaka till sin husse så stod Lisa med tillhörande koppel 50m bakom mig och mitt i vägen.

Åhh alla dom där tankarna man hinner tänka,  det är mycket trafik på den här vägen i  normala fall, Lisa har bara bott här ett par veckor och har precis lärt sig sitt namn,,,,näe jag ska inte tänka mera på detta nu. Hon kom när jag ropade och vi traskade raskt hem.


Efter en sådan pärs är det skönt att vila tillsammans

   

Av Maria - 23 oktober 2012 14:04

Här kommer våra små sötnosar! (Ännu är inte alla stamtavlenamn klara)


först ut är den mörka pojken som skall kallas Putte

 


sedan har vi den ljusare killen som vi inte vet ännu vad han skall få för tilltalsnamn

 


här har vi Garpenborg's My

 


sedan kommer den ena flickan som antingen ska heta Moa eller Magda

 


och här är nästa kandidat till namnen Moa & Magda

 


sist ut är Garpenborg's Maj som skall kallas Juli

 


Av Maria - 23 oktober 2012 12:57

är Alexanders dagar. Det är tufft att vara 2 1/2år, och ibland när frustrationen blir för stor så gömmer han sig och då har vi alla lärt oss att det är bäst att låta honom vara ifred :-) Oftast är humöret bättre när han väl beslutar sig för att titta fram igen.    

   

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards