garpenblogg

Direktlänk till inlägg 10 oktober 2011

Måååånga namn

Av Maria - 10 oktober 2011 17:48

Felicia, Fatima, Fidji, Freja, Farenheit, Filur, Francke, Falko, Gnista, Grynet, Gamba, Gåva, Garbo, Gisela, Galaxia, Gretzky, Gibson, Granat, Garp, Gabriel


det är namnen på de första hundarna som föddes med Garpenborg's prefix. F kullen var 8st och G kullen 12 till antalet. Dessa kallades förstås sedan för andra namn än deras dopnamn, i alla fall de flesta. Så hade dom förstås hussar & mattar som hade namn :-) Mao 4st namn att minnas per hund

Efter dessa 12 har det kommit rätt många till,,,,runt 165st till närmare bestämt,,,och när man dessutom har ca 45dagishundar att minnas namnen på så är det som att det sagt stopp i hjärnan för tillfället.


men jag gissar att jag kan kasta ut lite annan kunskap som jag ändå inte använder så jag kan få plats för de kommande kullarna, typ den lilla allmänbildning jag kan ha kvar :-) tjoho

 

 
 
Ingen bild

Dorthe

10 oktober 2011 18:07

Och Fidji var min älskling... Saknar henne så...
Tack Maria för den underbara hunden

Maria

10 oktober 2011 20:50

ja fina fina Frida! sypersnygg och supersmart med en tillika matte- det blev en bra kombination det!
kram

 
Ingen bild

Åsa & co

10 oktober 2011 19:38

Diesel och Estrella, vad hade de för prefix? Kommer så väl ihåg Lillan:-)

Maria

10 oktober 2011 20:56

Åsa minns det mesta! du måste oxå ha mängder av namn i huvudet från alla år på olika kliniker. Jo Lilla hette Balou the Bear's Estrella och Diesel hette just bara Garpenbor's Diesel D (D:et stod för Dante som jag ville att han skulle heta men tillslut hade vi bråkat orimligt mycket om detta namn att jag nöjde mig med ett "D") han föddes faktiskt efter F & G kullarna - logiken bakom är lite bökig men då Balou the bears hade haft A+B+C kull så ville en viss person inte känna att han skulle behöva gå igenom dessa "jobbiga nybörjar bokstäver" och för att då ta i ordentligt så skulle det även hoppas över en bokstav (d i detta fall) Sedan kom liksom E kullen till på ett oplanerat vis och mitt kennelnamn var inte klart. Då fick det bli E på balou the bears - suck- jag hör hur krångligt det låter och då ska vi inte tala om hur jobbigt det var att leva i den där knasiga logiken- burr

 
Ingen bild

Åsa & Nixxon

11 oktober 2011 07:46

Vilken underbar bild!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 april 2018 16:54

Under en heldag så kommer ni få prova på allt vad viltspår innebär.. ingen förkunskap krävs alls utan detta är en kurs inriktad just för nybörjare alt att man provat på lite men känner att man behöver ytterligare stöd.    Det är verkligen en perf...

Av Maria - 24 mars 2018 09:26

Hej och varmt välkommen till Garpenborgs kennelträff fredagen 30e mars Här kommer vi försöka sammanfatta allt ni kan tänkas behöva veta inför dagen    Var? Stockholms Hundsportcentrum i Uppl.Väsby (vägbeskrivning i separat fil) När? Vi börja...

Av Maria - 14 mars 2018 15:48


Den stolte fadern

Av Maria - 14 mars 2018 15:31


HD:B ED:ua Öga:ua L2HGA&HC: Gen.clear BPH: genomförd, skottfast Mamma till kennelns K3 kull ...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards