garpenblogg

Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

hundmöten med ny innebörd

Av Maria - 3 oktober 2011 18:27

jag ogillar att faktist att prata med folk jag inte känner, det kanske man inte kan tro, många kan nog tycka att jag pratar för mycket, men så är det i alla fall. Småprata är hemskt meningslöst, jag vill att det i så fall ska finnas en tydlig funktion, som att prata med en kund (jag vill att han/hon ska vara nöjd och glad och rekommendera företaget vidare) eller med en valpköpare (lite som ovan, fast förstås supernice att få prata om ett gemensamt intresse dvs garpenborgs bebis:-) Men allt annnat småprat (heter det ens det? "väder&vind prat" eller vad säger man-marianne hjälp mig) är hemskt! Och allra värst är att möta "vanliga" snacksaliga hundägare när man är ute och går *ryser* Som jag tidigare nämnt har jag hört flera kalla mig för "där kommer hon den där som inte vill hälsa" och det är ju bra :-)

Men nu har jag en son som faktiskt lärt sig prata,,, och vips inser jag att han saboterar för mig. Han vill ju hälsa på alla han ser! det är "hej" hit och "hej" dit. Helst av allt vill K hälsa på människor som promenerar med sina hundar. Ja, vad att göra? Gilla läget antar jag.

Idag var det i alla fall lite lustigt vi är vid solvalla för att möta upp min mamma som var på väg hem och vi möter då en äldre herre som är ute och går med sin gamla blandistik:

K - HEJ!

mannen- Hej :-)

K- vad gör du??

mannen- är ute och går med min hund, precis som ni

k- Men VARFÖR du bara har EN hund??!!


ja i K's ögon kan ju det helt klart verka suspekt :-)

  dubbelpuss=dubbelt så mysigt


 
 
Marianne

Marianne

3 oktober 2011 22:58

Hahahaha, OJ vad jag håller med dig! Finns det något värre än dessa hundägare som ställer en massa ointressanta frågor och bara brinner över att få berätta om sin lilla Elsas alla upptåg (som för en annan är helt normalt hundbeteende och inte ens något att reflektera över)? Jo, det skulle väl vara när arbetskamrater vill prata hund - människor man måste hålla sig något så när väl med... HU, det undviker jag in i det längsta.
För övrigt tycker jag du är urduktig på att kallprata :-)

http://winniehurst.bloggagratis.se

Maria

4 oktober 2011 05:20

KALLprata så var det!!!

 
Tina

Tina

3 oktober 2011 23:36

Underbart!!!

http://www.tinric.com

 
Ingen bild

ullis

4 oktober 2011 05:34

Håller med K, frågan är mycket befogad, hur sjutton kan man ha bara en hund??!! Går ju lixom inte..

Maria

4 oktober 2011 13:15

ha ha, ja eller hur, dom har en tendens att bli flera och flera. Sedan slutar man som en sådan där hundsamlare som får oväntat besök från länsstyelsen :-)

 
Agneta

Agneta

4 oktober 2011 10:02

:)

http://www.stafforddogs.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 april 2018 16:54

Under en heldag så kommer ni få prova på allt vad viltspår innebär.. ingen förkunskap krävs alls utan detta är en kurs inriktad just för nybörjare alt att man provat på lite men känner att man behöver ytterligare stöd.    Det är verkligen en perf...

Av Maria - 24 mars 2018 09:26

Hej och varmt välkommen till Garpenborgs kennelträff fredagen 30e mars Här kommer vi försöka sammanfatta allt ni kan tänkas behöva veta inför dagen    Var? Stockholms Hundsportcentrum i Uppl.Väsby (vägbeskrivning i separat fil) När? Vi börja...

Av Maria - 14 mars 2018 15:48


Den stolte fadern

Av Maria - 14 mars 2018 15:31


HD:B ED:ua Öga:ua L2HGA&HC: Gen.clear BPH: genomförd, skottfast Mamma till kennelns K3 kull ...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4 5
6
7
8
9
10 11 12 13 14 15
16
17 18 19 20 21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards