garpenblogg

Direktlänk till inlägg 4 september 2011

Massa bilder från SV.Vinnare Norrköping

Av Maria - 4 september 2011 15:06

en sådan UNDERBAR utställning det var i norrköping - domaren var faktiskt en av de bättre jag någonsin ställt ut för. Han hade ALLT! Han var lugn & metodisk, trevlig och noggrann. Inget undgick hans granskande öga. (oavsett om hunden var innanför ringbanden eller inte) Han SÅG allas hundar, verkligen såg alla deras fördelar och nackdelar. Han hade ett sätt att uttrycka sig i den skriftliga kritiken som var tämligen unikt. Ibland har jag trott att jag kanske är tämligen ensam om att se på hundarna på det vis jag gör- men det är jag uppenbarligen inte. :-) För mig (och självklart många med mig) handlar ju hundutställningar om så mycket mycket mer än att vinna - och jag hamnar hellre längre bak i placeringarna för en domare som verkligen sett min hund, än vinner för en som uppenbart inte gjort det.

Kan man sedan få välja så vill jag ju förstås vinna för en bra domare *skrattar* Men vänta nu - åter till norrköping- det jag ville säga var att konkurrensen var otroligt bra - och det ska den nu vara på en vinnar utställning. Det gjorde förstås att själva placeringarna inte är det som avgör hur bra domaren är. Förmodligen hade min mamma kunnat klivit in och placerat hundarna och man skulle inte kunnat sagt att det var fel - för så bra var alla. Bara det är ju galet roligt! Men i alla fall så var domaren Andreas Schemel helt otroligt duktig! Egentigen hade det räckt att skriva bara det: Domaren var otroligt duktig- hoppas vi får äran att visa staffar för honom på fler utställningar i sverige framledes!
Men eftersom konsten att uttrycka sig kortfattat och kärnfullt inte är en konst jag behärskar så blev inlägget som det blev. Nu skall jag istället visa lite bilder från dagen:

  bästa hanhundsklassen, Marianne med Josef blev 4a *tjoho*   fina Lisa pussar en lika söt tjej som bor hos Kennel Amicusbull   en Josef i stående   Totte visar upp sig   Majken & Eva-Lena kom förbi och hälsade på - så gulliga tillsammans        Amicusbulls import hälsar på i vår hörna, tjusig kille :-)   här ligger en trött Brosha och vill inte bli fotad för tillfället :-)   Sofia och hennes Alfons myser         Hanne med en eftertraktad pin på bröstet! Grattis tjejen!   Garpenborg's Unicornico "Alfons" & Garpenborg's Globetrotter "Totte" fotograferade av Tina H   syskonen Alfons & Vera - nästa år när dom är veteraner kommer dom att se mer av varandra :-)     glada tjejer i bilen på väg hem   och titta här: kantareller från kennel Vingstaff och té från Decibels husse & matte- vilken kväll vi fick! Stort tack!  


 
 
Marianne

Marianne

4 september 2011 16:09

Vilken dag! Jag blir fortfarande så GLAD bara jag tänker på den här utställningen! Hundutställning som hundutställning borde vara, helt enkelt :-)
Och vilka härliga bilder på Sofia & Álfons!

kram kram

http://winniehurst.bloggagratis.se

Maria

4 september 2011 19:22

ja det var en njutning- och jag kommer nog alltid att le när jag tänker på den stunden då både du & jag trodde att han hörde oss eller nåt - eftersom han sade samma sak som vi. Bara det att vi sade det till varandra på svenska som han sade till den skrivande ringsekreterare på engelska *haha*

och ja det var faktiskt verkligen härliga bilder på Sofia & hennes äldsta prins

 
Sofia

Sofia

5 september 2011 12:02

Jag kan inget annat än att hålla med, han var helt lovely!

Och bilderna på Alf och Vera, hur fina som helst. Jag ser verkligen fram emot nästa sommar då dom fyller veteraner.

kram

http://www.alfonz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 april 2018 16:54

Under en heldag så kommer ni få prova på allt vad viltspår innebär.. ingen förkunskap krävs alls utan detta är en kurs inriktad just för nybörjare alt att man provat på lite men känner att man behöver ytterligare stöd.    Det är verkligen en perf...

Av Maria - 24 mars 2018 09:26

Hej och varmt välkommen till Garpenborgs kennelträff fredagen 30e mars Här kommer vi försöka sammanfatta allt ni kan tänkas behöva veta inför dagen    Var? Stockholms Hundsportcentrum i Uppl.Väsby (vägbeskrivning i separat fil) När? Vi börja...

Av Maria - 14 mars 2018 15:48


Den stolte fadern

Av Maria - 14 mars 2018 15:31


HD:B ED:ua Öga:ua L2HGA&HC: Gen.clear BPH: genomförd, skottfast Mamma till kennelns K3 kull ...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards