garpenblogg

Alla inlägg den 1 december 2008

Av Maria - 1 december 2008 21:30

förra året vid denna tid vaknade jag av mystiska ljud från badrummet,jag trodde det var en främmande människa (det var mitt i natten och det kändes rimligt just då:-) och kastade mig rätt hysteriskt på Matthias som låg och sov brevid mig. Han fick sedan det hedersfyllda uppdraget att kolla upp vem som var i badrummet.

Som ni ser på bilden var det en råtta, en mycket rädd sådan. Det var ingen lätt match att fånga honom, och den stackarn skrek och fräste. Matthias fick tillsist in honom i en hink och vi satte ett lock över. Nu kom frågan; vad gör man mitt i natten med en råtta i en hink? Vi enades om att släppa ut honom på tomten, vi hittade ett lämpligt ställe vid en stenhög där han kunde kila in och gömma sig, för att mildra mitt dåliga samvete för att vi skrämt honom så fick han en näve frolic med sig på vägen. Det hade varit roligare att kunna visa en bild av oss på tomten i morgonrockar mitt i natten med en råtta i en hink och en påse frolic,,,men ni får nöja er med: Mr Råtta

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12
13
14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards