garpenblogg

Alla inlägg under december 2015

Av Maria - 16 december 2015 16:47

Nu är ju detta spännande paket inte bara till mig, men som varandes den äldsta i vår familj så känner jag att det är upp till mig att bestämma - och jag tror jag bestämmer att det kan öppnas typ kanske som idag! :)
Att det ska vara så roligt med oväntade paket :)

Av Maria - 16 december 2015 11:55

       

blev det idag mellan systrarna Ålga & Åksana - så söta tillsammans <3


Dock svåra att fota :)


Av Maria - 15 december 2015 12:46

tom väldigt glad, när han får reda på att Greta kommer hit för att bli mamma igen. Greta har alltid varit hans stora favorit, och på frågan om vilken av VÅRA hundar han gillar bäst (för mig underförstått de som bor under vårt tak) svarar han alltid: GRETA. På bilderna nedan ser man att kärleken fanns där redan från start, även om lille A inte kunde prata då. En gullig detalj är att han ju även var med på hela Gretas första valpning, han låg mitt i natten på lite filtar brevid mig och Greta och försökte hålla sig vaken. Det gick väl inte hela vägen, men flera stycken i S2 kullen såg han födas i alla fall

             

Av Maria - 12 december 2015 09:43

Som bakas och planeras här hemma i Garpenborgen :)

Av Maria - 10 december 2015 10:19

söta Lussan far hem idag- men vi får ju, om allt går vägen, träffa henne snart igen :)

Av Maria - 8 december 2015 19:33

Ja i alla fall de aktiviteter som skedde i Spånga :) utställningen i Polen tar vi separat tror jag - plus att jag ju glömt rapportera hur det gick med resan till belarus, men nu julmys från andra advent som bla innehöll besök på kusinernas Walldorfskolas julmarknad

Till mitt försvar frågade jag barnen ifall de ville ha soppa ?

På marknaden fanns små bord o stolar så barnen kunde göra egna pepparkakor- hur sött som helst att sedan hämta påsen med sitt namn på

Barnen hade med sig sina egna portmonnäer som de fått av Pysens matte ViVi, hon är en fena på att sy

Verkligen en duktig konstnär i klass 7

Hemma tände vi förstås bivaxljuset

Samt skaffade oss ytterligare skäl till att pussa på våra fina hundar ??

Av Maria - 8 december 2015 19:24

Ligger i sängen med killarna och upptäcker konstiga ränder på K's vader,,, visar sig att det är så här man ser ut ifall man skuttar med gummistövlar i så pass djupa lerpölar att skorna icke räcker till :)

Av Maria - 7 december 2015 17:26

Mamma, den här har jag gjort på dagis! Den ska hänga i granen så får man äta upp den när julen är slut

Gissningsvis höll han ut i 30 sekunder :)

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards