garpenblogg

Alla inlägg den 28 mars 2015

Av Maria - 28 mars 2015 18:49

Garpenborg's Underverk, från den stunden hon föddes för snart 11år sedan och fram tills nu har hon inte varit annat än tokälskad, av oss, av barnen, av de andra hundarna, av alla valpar som fötts här hemma, och av många många som mött henne under alla dessa år.  

Hennes personlighet är stor, och när hon inte är hemma märks det kan jag lova, tomt som sjutton blir det när huset är utan sin Vera. Trots att jag vet att hon ju är med sin husse, och att hon har det superskoj och att hon nu är på väg hem till mig igen så är det lite jobbigt.

Tanken slår mig då hur det inte ska vara att bli tvungen att leva helt utan henne längre fram, en tanke som jag faktiskt gör rätt mycket för att slippa tänka. Makalöst hur mycket man kan älska en annan individ, hur ihopflätat ens liv kan bli och hur desperat man önskar att flätan kunde fortsätta flätas för alltid och alltid.

Samtidigt tänker jag på alla mina vänner som förlorat sina älskade hundar i förtid och fylls av tacksamhet över dessa 11år, och jag hoppas ödmjukt på flera.


Nu idag har hon fått ytterligare en titel att lägga till sitt namn, ett namn som egentligen säger allt redan utan några titlar alls, förstås. För hon är vårt underverk, vår Vera!


Svensk Utställningschampion

Finsk Veteran vinnare 2013

Helsingfors veteran vinnare 2013

Slovensk veteran champion

Litauisk veteran champion

Litauisk veteran vinnare 2015

Litauisk cup veteran vinnare 2015

Lettisk veteran champion

och nu idag även Luxemburg veteran champion!

   

 

                         

 

           

Av Maria - 28 mars 2015 18:36

något som däremot inte Matthias haft idag, men mer om det senare...


Alexander och Wilma har spenderat en hel del timmar i denna soffa idag - de har iof även hunnit med att jaga varandra och reta gallfeber på varandra, ja ni vet hur det kan vara   

   

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards