garpenblogg

Alla inlägg under juni 2014

Av Maria - 10 juni 2014 08:03

Måste komma ihåg att aldrig mera promenera med sex busungar kl 06,,, på tok för mycket folk med ouppfostrade hundar ute då,,, och idén om att plocka blommor så jag bara kunde hålla dem med en hand var inte heller så briljant :) men men, hem kom vi :)
Nya Wilma är inte fullt så liten som hon ser ut på kort, hon har ännu inte helt vant sig vid att fotas i grupp. Selma som hade premiärtur från valparna anpassade sig däremot snabbt- kanske det ligger i Grapenborgs generna? :) :)

Av Maria - 9 juni 2014 15:35

I alla fall har inte jag sett detta tidigare - Matthias fick med sig det hem som gåva efter att han var domare på en inoff på Roslagens BK

Av Maria - 9 juni 2014 15:25

Tänkte jag att det ska lukta när jag öppnar hundarnas garderober :) :)

Av Maria - 7 juni 2014 13:13

Att klippa gräsmattan

Av Maria - 4 juni 2014 15:00

med ett sådant gulligt innehåll att mina ögon tårades. Inga jättestora ord, utan avskalat enkelt från Meduzas matte Sofia. Hon skrev hur mycket hon älskar sin hund och hur viktig del av hennes och familjens liv som Meduza utgör. Kärleken till Meduza syns tydligt på dessa fina bilder   


Detta, mina vänner, är det i särklass underbaraste med att vara uppfödare! Jag ser Meduzas prickiga framtass som jag så väl minns från hennes 8v här hos oss, och ser henne i mattes famn nu snart 6år senare

För mig, för oss, är detta själva kärnan i vår passion för rasen och för uppfödning som helhet.


   


här bild från när hon var ca 3v samt 6v i mattes knä

   


Av Maria - 2 juni 2014 11:10

Fick vi tillökning här hemma, fina Selma blev mor till U2 kullen Tre fina bebisar njuter vi nu av, en vit tik och två brindlepojkar med vita tecken. Som vanligt fotar jag dem lite motvilligt när d är så här små- men lite ser ni nog ändå

Av Maria - 2 juni 2014 09:42

efter en dryg vecka hos oss har den finska gullungen anpassat sig fint, klart att det inte är lätt att både byta familj, miljö och land men Wilma klarar det galant. Att både hon, Irma & Vivi började löpa samma dag gör inte att det blir mindre snurrigt här hemma direkt *ler* men roligt har dom i alla fall om vi säger så :-)


Nu två vidoeklipp som jag som vanligt filmat åt fel håll, suck, men det är en ca 5 dagar emellan så även att gå i koppel i en hel flock går det fort att vänja sig vid tydligen :-)



 
 


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards