garpenblogg

Alla inlägg den 20 augusti 2013

Av Maria - 20 augusti 2013 15:46

lusten att blogga är nästan alltid stor, det förvånar mig då jag faktiskt initialt trodde att det skulle kännas rätt trist efter ett tag. Särskilt när jag väldigt sällan blir direkt personlig, fast man kan ju förstås tycka att bilder på ens barn/hundar/hem är personligt så det räcker :-)

Men det händer ständigt saker som jag känner att jag vill blogga om, bilder ramlar in på fyrbetna sötnosar och ämnen kring favoritområdet hundar verkar inte sina med åren.

Dock blir det så här ibland, när tunga saker inträffar, antingen hos våra egna valpköpare eller hos våra vänner och deras hundar, att bloggandet känns så futtigt,,, Lusten att skriva finns ändå, men känslan av att allt är så skört gör att jag oftast då väljer att ta en paus istället.

Vi har haft en sådan paus nu

en variant av att hålla andan lite

vi vill inte lägga ut en massa grattisar och glada gubbar just nu - vi väntar lite.- och vi hoppas att ni orkar vänta med oss och hålla tummarna.


så länge tänkte jag berätta om vad jag drömde natten mellan söndag och måndag. Och yes, jag är medveten om att andras drömmar är bland det mest ointressanta man kan tvingas lyssna till :-) Struntsaksamma, nu har jag i alla fall varnat er


jag blev jagad av en sadistisk saudiarabisk shejk som kort och gott hade som plan att inte bara mörda mig, utan även att lemlästa mig. Han hade en hel armada av män som i olika bilar förföljde mig medans jag sprang som en kanin i strålkastarskenet. Det var mitt i, någon för mig okänd, storstad och vid varje tillfälle jag trodde att jag kommit undan så möttes jag av ytterligare en svart bil med skrikande däck och med siktet inställt på att fånga mig. Vad jag gjort mig skyldig till i drömmen har jag ingen aning om.

Men ni ser nog det hela framför er, det var som vilken actionfilm som helst :-)
Det enda som skilde sig åt var mina tankar i drömmen- medans jag sprang för mitt liv hade jag bara två saker i huvudet:

"jag FÅR INTE glömma att anmäla till gimo, anmälan går ut imorgon kl 12" samt "jag MÅSTE komma ihåg att köpa sköljmedel så jag kan tvätta ungarnas kläder"


kissKalle får illustrera dagens inlägg   

   



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards