garpenblogg

Alla inlägg den 8 maj 2013

Av Maria - 8 maj 2013 16:20

häromkvällen möttes vi upp ett glatt gäng på Albano djursjukhus för att där röntga höfter & armbågar samt ögonlysa fyra av sex individer ut J och K kullarna. Finns flera skäl till att göra det hela gemensamt, det mest uppenbara att man som uppfödare tycker det är härligt att få se hundarna & deras ägare är ju så pass självklart att det kanske är onödigt att nämna :-) men ytterligare skäl är ju främst att man på så vis kan öka chanserna för att man får dem att komma just till det stället man som uppfödare tycker är bäst. Sedan blir det ofta något rabatterat pris när det kommer flera från samma uppfödare och det får väl ses som en bonus :-)

först en bildkavalkad

                 


och hur blev då resultaten?  Jo:


Garpenborg's Jolene "Stina"

öga: UA

HD: B
ED:UA

Garpenborg's Julius Caesar

öga:UA
HD: B/C
ED:UA

Garpenborg's Kajsa

öga: UA
HD: A
ED: UA

Garpenborg's Kungason "Kalle"

öga: UA

HD: B
ED: UA


  

vi är förstås strålande glada och hoppas på att Bodil i J kullen samt Harry i K kullen får liknande fina resultat

Av Maria - 8 maj 2013 15:36

nu var det väl inte detta jag ämnade skriva om egentligen, men när jag tittade på bilderna på mina lekande barn tillsammans med hundarna så slogs jag av tanken. Att det är just tur alltså :-)

Ursprungstanken var dock att jag ofta, när det händer lite jobbigare saker, antingen för mig eller andra, upplever att jag behöver ha en viss blogg och/eller FB paus i uppdateringsfrenesin. Känns lite skumt om din bästa vän just avlivat sin hund och man själv direkt kablar ut bilder på vinglas i solnedgång, eller? Kanske är det betydelselöst. Kanske den som är ledsen inte alls förväntar sig någon sorgedag. Och dessutom, vad är lämpligt tidsmässigt? En dag, två dagar, eller bara nån timme? Kanske är detta till viss del avhängt hur ofta man i normala fall uppdaterar.

För mig blir det i alla fall mest bara en känsla, det bara känns inte rätt. Och dessutom, jag tycker att det positiva jag vill skriva om förtjänar att få lysa på egen hand. Inte roligt då med en mörk skugga i ena kanten jue,,, oavsett om skuggan bara uppfattas av mig.


med detta sagt ville jag fortsätta att säga att det finns en massa roliga saker som hänt, och att jag nu är, i alla fall tillfälligt, "molnfri" och ämnar blogga om lite munterheter   

         



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8
9
10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards