garpenblogg

Alla inlägg under januari 2013

Av Maria - 16 januari 2013 17:42

här har vi återigen förärats ett gäng mysiga bilder från Magda med familj- stort tack!   

har glömt att lägga ut länken till Magdas (och hennes familjs) hemsida- men nu är det fixat

       

Av Maria - 16 januari 2013 16:56

trött, men det var hon även före sin saltmiddag :-) Annars inga tecken på några konstigheter, Kristoffer verkar obrydd. Det är bara jag som känner att halsen snörper sig bara jag tänker på de där timmarna igår. Önskar att jag hade haft mer kyla och inte bara flippat ur sådär. Både för barnen och Irmas skull. Ja, ja man är som man är, och man reagerar olika vid olika omständigheter. Och hur Irmas omständighet är ser ni ju :-) Lägg till att hon stånkar som en flodhäst och rör sig i ultrarapid. Huvudet ser plötsligt väldigt litet ut     


 

Av Maria - 15 januari 2013 21:24

man ska fasen inte klaga för då blir man omgående påmind om att saker & ting kunde vara värre.

Satt här hemma och tyckte lite synd om mig själv av lite olika skäl, så VIPS inträffar katastrofen. Irma blir matad salt av en stackars Kristoffer som förstås inte vet att det är gifitgt och som bara tyckte att han var snäll eftersom hon verkade tycka så mycket om det! Det handlade inte ens om några minuter som dom två var utom synhåll,,, men saltkaret stod på köksbänken och Irmas skål på golvet. Jag fick fullkomlig panik, började gråta och skrämde förstås slag på barnen som båda började krama mig och gråta dom oxå   Normalt sett panikerar jag inte på stört, men med en högdräktig tik så är jag redan på spänn hela tiden. Senast jag blev såhär rädd var när Vera hade Ä kullen i magen och blev sjuk av att ha smakat lite på en brandslang,,, (lång & hemsk historia fast slutade väl och både Vera och valpar överlevde)

Enligt det jag kan läsa mig till på nätet så är doser på mer än 3,7mg/kg kroppsvikt dödliga, eller KAN vara dödliga. Nu har jag räknat och räknat och omvandlat, och i värta scenariot så har hon fått i sig 2,1mg/kg kroppsvikt.

FAN vad stressande detta är

Självklart har jag kontaktat veterinär som sade att om hon kräks en gång så är det ok, men fler ggr så måste vi åka in.


Så ringde jag Matthias för att be honom komma hem tidigare så att vi kan åka in om det behövs, då hade han ramlat på gatan och förmodligen brutit ett par revben   

Nå, nu ligger Matthias uppe och sover med barnen och Irma ligger här brevid mig och mår än så länge bra. Får vara uppe i natt och vaka över dem alla


    

(bilden är ifrån januari förra året)

Av Maria - 15 januari 2013 21:18

8 och ett halvt år på dagen idag. Lika grå om nosen som sina syskon   

 

visst är han lik sin syster Vera!

Av Maria - 15 januari 2013 14:24

var bara tvungen att trixa lite med dessa fina kort som Diana tagit på sin staffetrio - SÅ söta! Jag lägger upp dem i åldersordning        

     

Av Maria - 14 januari 2013 12:45

TOMTEN  

han kommer han kommer!   

   

Storögda var bara förnamnet 

   

Första paketet i Tomtens säck var till Alexander, som faktiskt vågade både hämta & krama

         

sedan var den stora frågan vart Tomten hade sina renar

 

och det var många som undrade det   

 

Av Maria - 12 januari 2013 15:17

                 

Av Maria - 11 januari 2013 15:11

Josef & matte Agneta har nu återupptagit rallyträningen efter en kort jul&nyårs paus. Som synes har dom, som alltid, toppenskoj! Dessutom fick vi ett glädjande besked att dom blivit inbjudna till Vallentuna BKs årsmöte för att hämta pris för årets bästa ekipage i rallylydnad avancerad klass!   vilket år dom haft!

     

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5 6
7 8 9
10
11 12
13
14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25 26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards