garpenblogg

Alla inlägg under december 2012

Av Maria - 13 december 2012 12:36

Ont i hjärtat var vad jag hade när jag såg hur ledsen Alexander blev när han upptäckte att alla våra valpar var borta. Han kom hem från dagis och pilade in i valprummet och blickade ut över förödelsen (bestående av att jag skruvat isär valplådan) så sorgsen   Ja ni ser själva,,,

 

ursh

Kristoffer tröstade honom med att mamma lovat att vi ska göra nya valpar, samt att han ju känner att Irma har bebisar i magen (nej det känns inte ännu, men han lever i den tron att han känner sparkar) Det verkade som att Alexander nöjde sig med detta besked. Tror oxå att just det där att vara minst i en familj gör att det är extra roligt när man då tex har valpar som ju är bebisar i förhållande till honom, att få känns sig lite stor är en häftig känsla kan jag tänka mig. Är själv storasyster så jag har inte upplevt det där med att vara minst, men som sagt jag kan tänka mig

Summasumarum: det finns alltså nackdelar med att vara son till ett par hunduppfödare


Själva är vi dock superglada över alla fina hem våra valpar nu ingår i. Massor av härliga bilder på valparnas nya liv strömmar in via sms, mail & facebook- VARMT TACK ALLA NI!


Av Maria - 13 december 2012 12:29

hennes husse & matte kom tillslut, för inte gick det att motså den här lilla sötnosen när man väl fick träffa henne :-) Vi känner oss supernöjda och vi har hört att resan hem gick bra den med


Akira är hennes namn nu- lycka till!   

     

Av Maria - 12 december 2012 15:39

Nellie fick vänta en dag på att få träffa sin blivande familj, den dagen tillbringade hon med sin mamma Yoyo   

       

Av Maria - 12 december 2012 15:23

hämtades sist den här dagen, hon skall bli ny medlem i kennel Sacred Heart och det är lika delar glädje över att en kollega vill köpa en hund av oss som det är spänd förhoppning om att hon skall bli sådär bra som det krävs för att faktiskt få ett permanent hem hos just en kennel.

Självklart ska det vara så, kennlar måste ha högre krav än andra hundägare på de hundar som skall ingå i kenneln - det är samma sak för oss.
Sedan skiljer det sig förstås en hel del mellan kennel till kennel. Vissa tycker att det vore fruktansvärt att omplacera en hund bara för att den inte duger i avel, medans andra tycker precis tvärtom. Det är inte en debatt jag känner att jag vill lägga mig i direkt, utan jag anser att alla skall göra det som är bäst för just deras familj/flock/kennel. Målet måste ju vara att alla indivier som ingår skall må så bra som möjligt. Så ser vi på saken :-)  


Här vilar Yama tryggt i Ingelas famn

   


och här är hon med sin husse Danne

   

Dannes blogg finner ni här: SacredHeart



Av Maria - 12 december 2012 15:01

låg Nellie & Nefertiti kvar på samma fläck,,,

 

tiden är ur led

Av Maria - 12 december 2012 14:52

Nixon flyttade hem till en familj som vi känner sedan länge, dom hade en gång en tik vid namn Garpenborg's Vanja från oss. Vanja gick tyvärr en förtidig död tillmötes då hon opererades för patella och aldrig blev helt bra. Sedan har fam Ritzén Schewtschenko haft vavvor (ja har fortfarande för all del:-) som dom både ställer ut och bedriver uppfödning av. Nu är vi glada över att dom åter har en staff i huset och att dom återkommer till oss trots sorgen efter det som hände Vanja. Det är som jag brukar säga inte svårt att vara uppfödare när allt går bra, utan det är när sjukdom & andra tråkigheter drabbar som man blir satt på prov. Nu hoppas vi att det är nog av den varan och att buspojken Nixon kommer vara frisk som en nötkärna!

     

Kram på er allihopa- och lycka till

(ps Nixon, var nu snäll med vavvorna! ds)

Av Maria - 12 december 2012 14:43

alltid blir de som är kvar lite dämpade när ett syskon försvunnit. Leker inte utan ligger mest tätt intill och sover

 

kanske beror det mest på att dynamiken förändrats. Det brukar ta ett dygn innan de röjer på som vanligt. Fast nu i N kullen så var det tre leveranser samma dag, så dom hann aldrig vänja sig

Mammorna brukar aldrig bry sig det minsta å andra sidan :-)

Av Maria - 12 december 2012 14:40

han var även den som hade närmast hem, en sisådär 200m kanske?

här på bilder ser ni från vänster: min svåger Ove, min syster Malin, Garpenborg's Nelson "Rodney" och Olivia

 

sedan dök även Kristoffer & Wilmer upp i bild

 

klart man ska vara fin när man hämtar hem en ny familjemedlem   


 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards