garpenblogg

Direktlänk till inlägg 30 november 2012

När Harry mötte Irma

Av Maria - 30 november 2012 12:05

Irmas & min resa till Finland gick strålande

först en bild från hytten på vägen dit

   

på hotellet, som var ett gammal fängelse, trivdes vi verkligen. Murarna var i min smak- tomten om du läser detta så vet du vad jag önskar mig :-)
     

denna lilla makapär var, på den tiden då fängelset var i drift, vakthundens enda skydd för vänder & vind,,, Enligt vad jag kunde läsa mig till så var det en stackars schäfer som hade det jobbet. Irma tyckte 30sek för en bild räckte gott

 

så kom han då den stilige Harry! Snäll, snygg & stadig var han- en kille med ständigt viftande svans

     

Irma blev kär, och det blev 2st bra parningar dagarna efter varandra   

 

att fota dem tillsammans var dock inte det lättaste, här har jag klippt ihop 2st bilder och orkade inte riktigt försöka snygga till det utan det får duga såhär :-)

 

Det tar på krafterna detta att föröka sig hälsar Irma, som mest sov hela resan samt dissade sitt vanliga foder. Vet inte vad hon hade förväntat sig, ostron och skumpa kanske?    

 

ett par bilder från den finska huvudstaden

   

och så avslutar vi med en på Harry - och tackar Maija på Kennel Bluehippos för lånet av din härlige kille!

Kristoffer hävdar att han redan känner valparna i Irmas mage, vi hoppas på att han är synsk :-)

 



 
 
Ingen bild

Birgitta med Cinnamon o Nova

30 november 2012 12:36

Vilken snygg kille ni hittade till eran tös.Måste bli fina bebbar.Hoppas verkligen.

Maria

30 november 2012 14:19

kul att du tycker som vi :-) Och med lite tur så blir alltswå Nova moster om en ca 60dagar :-)

 
Ingen bild

ragge

30 november 2012 13:11

Åh, vad fina bilder och fin Harry
Inget är som väntans tider :)

Maria

30 november 2012 14:20

Sant! Och nu går vi i väntans tider tillsammans :-)

 
Tina

Tina

30 november 2012 17:52

Men vilken skitsnygg teckning han har den där pappahunden.
Tror du man kan få beställa en sådan?!
Vad spännande - hoppas K har rätt :0)

http://www.tinric.com

Maria

30 november 2012 20:36

Eller hur, han är en läckerbit helt enkelt :-) Jag beställer gärna samma som dig :-)
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 april 2018 16:54

Under en heldag så kommer ni få prova på allt vad viltspår innebär.. ingen förkunskap krävs alls utan detta är en kurs inriktad just för nybörjare alt att man provat på lite men känner att man behöver ytterligare stöd.    Det är verkligen en perf...

Av Maria - 24 mars 2018 09:26

Hej och varmt välkommen till Garpenborgs kennelträff fredagen 30e mars Här kommer vi försöka sammanfatta allt ni kan tänkas behöva veta inför dagen    Var? Stockholms Hundsportcentrum i Uppl.Väsby (vägbeskrivning i separat fil) När? Vi börja...

Av Maria - 14 mars 2018 15:48


Den stolte fadern

Av Maria - 14 mars 2018 15:31


HD:B ED:ua Öga:ua L2HGA&HC: Gen.clear BPH: genomförd, skottfast Mamma till kennelns K3 kull ...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17
18
19 20
21
22
23
24 25
26
27
28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards