garpenblogg

Alla inlägg den 13 juli 2012

Av Maria - 13 juli 2012 15:22

vi kom på den galanta idén att svänga förbi till Elin på kennel Minstaff i Borås efter utställningen i gränna för att beundra hennes underbara premiärkull! Det är något visst med den där starten, jag blir så rörd inombords, alla förväntningar, all oro. Så ser man den nyblivna uppfödaren stolt visa upp sina små bebisar, åh vad det är gulligt! 

Lika söt var förstås älskade Myra som även hon såg stolt och nöjd ut med tillvaron. Fattas bara annat, hon bodde som en prinsessa minst sagt :-)

Självklart såg alla bebisarna fina ut, nöjda snusade dom i valplådan :-) Dessutom avnjöt vi sommarens godaste lunch- TACK Elin för titten och maten och allt annat!


hela kullen ligger och snusar    Nästan alla är redan tingade, eventuellt en hanvalp otingad bara. Och så är dom bara 2v, snacka om åtgång :-) Men vi ska ju själva ha en, så vi är inte ensamma om att ha god smak :-)


 


gulligaste Myra, som hann med att ta en pinne, dräktig och allt! Hennes pappa Tytan lever fortfarande i frankrike, men han är gammal nu.


 


här är alla fyra tikarna, någon av de två längst till höger i bild är vår blivande stjärna


 


de två nallebjörnarna till pojkar :-)


 


och titta härdå, en nyfiken Boston! Så söt!


   

och denna gången, inte en enda bild på Nosa! Skäms på oss, men man tappar alltid fokus när man kikar på valpar, så är det bara.

Tack igen Elin - och vi hörs snart igen!

Av Maria - 13 juli 2012 15:06

råkar ju bo här hemma hos oss. Inte bara är hon söt att titta på, hon är oxå galet smidig, sådär pass smidig att hon liksom bara ÄR hela tiden. Ibland kan man mumla  för sig själv, var är Lucille, och två sekunder senare ser man henne brevid nån av barnen eller sovandes under en buske. Just det är jag mkt nöjd med, för om det nu skulle dröja med att finna ett mysigt hem åt henne så blir det inte så jobbigt att ha henne här några veckor extra :-)

Här kommer en liten bildskörd  från,,,ja,,,nån dag på tomten   


en liten snuttstund ute i det fria


 

Ha ha, Marianne & Frida, vad säger ni om denna utställningsposé? Hon ser ju ut som en liten gunghäst   


 


Kristin som var på besök har bloggat om dagen- inlägget hittar ni HÄR med fler söta bilder på vår prinsessa


 

båda barnen avgudar den lilla håriga Lussan, dom tom pratar med bebisröst när dom pratar med henne   


   

Av Maria - 13 juli 2012 13:35

älskade lilla blogg!

när det inte finns tid att blogga så mår man helt klart sämre, eller man och man, jag menar JAG mår sämre av det.


Jag tar och börjar med en bild på ett födelsedagsbarn (jaaa det var förstås ett bra tag sedan) Garpenborg's Ronda fyllde 10år i april i år. Men nu har jag fått en nytagen bild på henne, tänk att hon är mormor till den gulliga ullbollen vid namn Luncille som jag hör ända hit ligger och snusar i rummet brevid    Det är helt klart en underskattad detalj, ålder. Att ha gamla släktingar borgar ju för att chansen finns att ens egen älskling får leva länge. Jag har sagt det förut och säger det gärna igen: fram för fler äldre hanar i aveln!


 

Ronda är född den 24e april och således en dag dag yngre än S kullen som fyller den 23e. Varför jag böt ordningsföljden på kullarna har jag lyckats förtränga- men jag hade säkert någon smart tanke :-) eller inte,,,,


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards