garpenblogg

Alla inlägg under december 2011

Av Maria - 15 december 2011 12:00

en ballerinakaka som ser ut så här vet man att det är Alexander som varit i farten :-)

 

Av Maria - 14 december 2011 14:30

om ni visste hur många inlägg jag skriver och aldrig publicerar eller funderar på att skriva men aldrig ens skriver... Dels är det kanske pga feghet jag låter det stanna vid just en tanke, tycker det finns tillräckligt med konflikter som det är och har ingen önskan att spä på den dagliga dosen. Dels är det förstås pga (eller tack vare?:-) mitt arbete för klubben i dess uppfödarkommitté- det finns ju risk för ihopblandning av rollerna samt att mitt arbete där faktiskt ligger i att arbeta för alla uppfödare som är medlemmar i klubben och profilerar jag mig hårt i vissa frågor kanske inte alla upplever att dom kan lita på att jag kan vara just en god uppfödarkommittémedlem.

MEN detta innebär inte att jag inte har åsikter om saker och ting- för det har jag förstås. Kan dock tycka att det finns en tid och en plats för allt och denna plats är inte alltid på nätet. Vi uppfödare behöver bli bättre på att prata med varandra och bättre på att respektera varandras val. Vi behöver oxå bli bättre på att lyssna på våra valpköpare och ta oss tid att förklara för dem hur vi tänker kring vårat avelsarbete. Om vi fokuserar mer på att förklara just våra egna avelsmål och tankar kanske vi oxå får mindre tid över till att oja oss över hur dåliga alla andra är- för att framhäva sig själv genom att nedvärdera andra är en trist väg att ta sig fram på

Tycker jag!

 

(ps läs gärna detta blogginlägg kring vad man kan/bör skriva och inte skriva ds)

Av Maria - 14 december 2011 14:15

K & A var hyfsat nöjda med sina outfits hemma, väl på dagis blev det lite överväldigande med alla föräldrar och framförallt allt fokus. K gillar som bekant inte att vara för mycket i blickfånget utan vred sig en del under alla blickar. Men båda satt kvar hela tiden i alla fall :-)

     


här en liten filmsnutt- becksvart och med trevande barnsång - det är bara fotoblixtarna som lyser upp lite kort


 

Av Maria - 14 december 2011 11:58

med sitt löp lilla Blenda. Tills dess får vi nöja oss med att njuta av en bild på sötnosen. Fotograf är matte Carro

 

Av Maria - 13 december 2011 16:26

jo det var ju nämligen som så att vi fick ytterligare en present denna lördag,,, En påse med hembakta lussekatter från Tösens familj,,, Dessa lussekatter slank ner i Veras ständigt hungriga mage på mässans parkering medans jag & Matthias packade in saker i bilen.
Snabb som en vessla är hon när det gäller

Tack Åsa, David & Heidi för att ni tänkte på oss- Vera tackar mest av alla :-)

 

Av Maria - 13 december 2011 14:42

var SÅ fin! Informativ, tydlig, prydlig och bemannad av glada hundar och tillika glada duktiga informatörer.

GRATTIS ssbtk! Jag struntar fullkomligt i att inget pris vanns detta år heller när den var så fin och så oerhört välbesökt som den var. Det är ju trots allt det som är meningen, att så många som möjligt får en bra och rättvis bild av vår ras.


Titta själva!

och näääe våra barn satt inte i den hela helgen -dom är inte så väluppfostrade som hundarna var- utan detta är bilder från precis innan vi monterade ner den :-)

Hundarna på bilden är Sofias Totte & Lily

 

och så en liten filmsnutt


 

Av Maria - 13 december 2011 14:23

var från Therese med Ymer! Hon hade med sig förutom sin gullige Ymer en gullig tjejkompis samt paket till både barn hundar och vuxna :-)

Jag måste förstås passa på att gratta till vinsten i juniorklass i lördags- GRATTIS!


I brist på bilder även på Therese & Ymer från detta besök visar jag nedan vad som hände med godiset samt några bilder på Veras stilige son från andra tillfällen


 


hundarnas belöningspinnar slank ner i Alexanders mun,,,han tyckte dom kunde äta juleskum istället

   


här nedan ligger en pytte pytte Ymer med sin mamma Vera

 


Här ser ni från vänster:
G-borg's Ymer, G-borg's Underverk, G-borg's Ylle & G-borg's Yoyo

   


Ymer undrar vad det är för en snygging som stirrar på honom :-)

 


Det var jätte skoj att träffa dig Therese-  hoppas vi ses och hörs snart igen!


Av Maria - 13 december 2011 12:59

Först hit på fredagen var Esther med husse Mattias och matte Sarah, som vanligt var det trevligt och som vanligt skämde dom bort oss med en massa presenter. Vi borde misstänkt något med tanke på deras historia av att ge oss gulliga saker och framförallt borde vi köpt något till dem, men vi får skylla på att fokus varit på annat håll senaste tiden. Stort tack för godis till hundar & barn samt för helt suveräna handsfree set till både mig & Matthias!!

     

Esther ville inte riktigt vara med på bild,men här myser hon med sin husse innan middagen


Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards