garpenblogg

Alla inlägg den 5 september 2011

Av Maria - 5 september 2011 21:37

för oss blev denna andra kräftskiva för året en trevlig begivenhet. Det var Matthias mor & far som bjudit in släkten till sin kolonilott. K & A lekte som tokar med sina två kusiner hela kvällen, och jag hade massor av cider med mig- lovely!

jag köpte en burk honung av en förbipasserande kvinna, när jag betalade de begärda 50kr så säger hon "-Det är prima honung detta- vi har våra kupor brevid ordförandes stuga"

efteråt har jag funderat lite över vad hon menade med denna kommentar- är honungen bättre pga detta? Har herr eller fru ordförande i denna kolonistugeförening några extra goda blomster som bina smaskat i sig? Jag fattar inget- men det är ju iof inget ovanligt

        

hundarna fick vara hemma och knapra på dessa delikata skinkpinnar från barky hundshop :-)

Av Maria - 5 september 2011 13:45

Mamma & jag tog med oss Kristoffer & Alexander samt min systers två barn Emil & Wilmer på cirkus häromdagen. Inga förväntningar alls hade jag, eller jo jag hade förväntningar om att det skulle vara rätt trist. Var ju på cirkus som liten och minns inte att jag gillade det och som vuxen har jag varit på cirkusprinsessan nån gång och ogillat det hela rätt mycket.
Därför blev det en stor överraskning att det var så bra som det var! Ett bra tempo hela tiden, duktiga artister med roliga framträdanden och framförallt jobbade dom på oerhört bra. Samma kille som uppträde med hästar & zebror sålde leksaker i pausen osv. Man kunde inte annat än imponeras

Och barnen dom ÄLSKADE det! Kristoffer skrattade så han kiknade - hoppandes upp och ner på stolen med munnen full av popcorn :-) Alexander satt still i flera timmar i mammas knä- det är ett gott betyg. I pausen fick man klappa djuren, Kristoffer pratar ofta om zebrorna och om hur varma dom var att klappa på.

          sockervaddsfingrar :-)               den här sista bilden har Kristoffer tagit- perspektiven blir så roliga när en som är så kort i rocken fotar

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23
24
25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards