garpenblogg

Alla inlägg den 8 juli 2011

Av Maria - 8 juli 2011 23:15

Efter en heldag på mässan sitter vi nu här på hotellrummet - trötta, men nöjda och glada. Vi var på plats 08-20 och det tar på krafterna både på oss och på fyrbeningarna. Mot slutet fick vi släpa ur dem ur sina burar :-) vi har fotat MASSOR, men just nu när jag kikar på klockan och inser att eftersom den närmar sig 24 och vi ska upp 06 så gäller det att prioritera, något jag inte är så bra på annars :-) Men just nu inser jag att välja bilder och beskära dem något inte hinns med för stunden. Kortfattat kan vi i allafall berätta att det gick bra för alla våra älsklingar, bäst för Totte med en andra placering i juniorklass hanar, svindlande nära en juniorvärldsvinnartitel! Så jäkla skoj helt enkelt, hjärtat svämmar över av stolthet. "Farmor" Tuire var oxå på plats och det gick bra för hennes championtik, trea om jag inte minns fel- grattis! Nå åter till de våra, Ara blev utplockad 2ggr och inför placeringen av de fyra bästa tog resan slut, men mao femma eller sexa blev han- så duktig var han oxå. Samma ungefär för Babsan & Tösen, båda utplockade i två omgångar. Yoyo fick excellent men rök i första gallringen. På våra fem medhavda egenuppfödda hundar fick vi fem excellent och en 2a placering samt stod oss finfint i konkurrensen - härlig känsla. I uppfödargruppen samt pair & couple så slängde väl domaren knappt en blick, men bara att få springa runt i stora ringen var en upplevelse :-) Som sagt så kommer det bilder på det mesta när jag hittar nästa lucka, men vi måste oxå gratulera Hanne med Bacon till VINST -shit vad roligt! Synd att vi bor på olika hotell annars hade vi haft ännu mer att fira!

(Vännen- jag har några fina bilder på er från finalringen- mailar dem när vi kommer hem.)

Här en bild på oss, lite slitna hela gänget, men lyckliga - hundarna är från vänster:

G-borg's Globetrotter "Totte"

G-borg's Elodie "Babsan"

G-borg's Ärbara Tösen

G-borg's Yoyo

G-borg's Ellis "Ara"

 



Av Maria - 8 juli 2011 00:06

strax innan vi begav oss iväg frågade Hanne mig ifall Alexander var avvand ännu. "-Åh han äter bara några gånger på natten och rätt lite på dagen så det är ingen fara" svarade jag sturskt. Hanne påpekade att mjölkstockning 200mil från sonen inte är något drömläge. Och det höll jag väl med om, men var övertygad om att det lilla han snuttade i sig inte var något att hänga i julgranen.

Jag hade fel

Inser att på de korta stunder han äter får han i sig mängder, för att denna mjölk sitter nu instängd i mina vattenmeloner till bröst! Funderar allvarligt på att kidnappa en bebis,,,fast här får dom ju mest flaska så den stackars franska bebisen skulle säkert inte ens veta hur man gör *stor suck*

  


mor & dotter tar igen sig efter kvällspromenixen

Inte hittade vi några roliga saker på mässan heller, vet iof inte vad jag hade förväntat mig, men lite mer annorlunda halsband och kanske flärdfulla bäddar & matskålar kanske men icke

Gott om utrymme är det som tur är och man kan strosa runt relativt obehindrat. Härligt! Även plats runt ringarna med framställda stolar, toppen toppen



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6 7 8 9 10
11
12
13 14 15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards