garpenblogg

Alla inlägg den 13 maj 2011

Av Maria - 13 maj 2011 19:07

Matthias har varit borta i Norge i nästan en vecka och det har varit en utmaning att få ihop logistiken med hundarna, barnen och jobbet. Irma som ju inte ska vara ensam hemma några längre stunder har fått husera hemma hos snälla Tina med familj medans Yoyo & Vera har fått stå ut med en hel del trista timmar, fast med utsläpp för kisstunder av snälla vänner. Kristoffer har sovit hos världens bästa mamma och även min mormor och moster har hjälpt till- tusen tack ALLA!

Förlåt måste jag oxå flika in till er som väntar på mail eller telefonsamtal från mig- jag jobbar ikapp mig nu!

När Matthias for kom det en kille vid namn Tyson och höll ställningarna. Tyson är en 13år gammal blandrashane (ridgeback och noffe) och snäll som bara den :-) Hans husse är kollega med Matthias och således var han oxå i norge. Tyson skötte sig fint, gissar att han blev trött bara av att vara i vårat snurriga hushåll :-)

      

Kristoffer kollar om han har bra mysöron :-)

    

glada barnfötter som får sandkänning för första gången i livet

  

bakdelen blir oxå bekant med sanden

  

mina fina killar, den lille med en snorsträng med sand i :-)

  

älskar maj månad, det är världens bästa månad! Allt är nytt och spirande

Av Maria - 13 maj 2011 17:03

Agneta med Garpenborg's Gregorious "Josef" och Diana med Garpenborg's Elodie "Babsan" går på rallylydnadskurs hos bästa TINA. Såklart är dom inte bara vackra utan smarta och snabblärda - både hundarna och ägarna :-) Anyhow så kollade jag på bloggens meny "för ett år sedan" och noterade att jag även för ett år sen på dagen skrivit om rally. Då var det Josefs mamma Tösen som gick samt Diana med Gunilla. Skoj som sjutton :-)

Lite bilder från senaste kurstillfället- fotografen är Marianne K- TACK

 duktiga Jossan med Iyago är oxå med och tränar! (randig tröja)             


Av Maria - 13 maj 2011 05:42

Benji har varit på sin andra WP tävling i livet och med den äran: Han kom 5 av 12 i sin klass och drog som mest 716kg vilket är 42,37 ggr sin egen vikt och tiden var på 18,41 Sek. GRATTIS killen!

Premiären består i att det är första gången som vi skriver något om WP på bloggen, vi har ju länge varit skeptiska till sporten men beslöt oss för något år sedan att ta reda på mera om den. Nu när vi vet mer är vi mindre skeptiska, om än inte omvända HELT ännu :-) MEN däremot är vi förstås HUR stolta som helst över BenjI & Micha och deras prestationer. Vi stöttar er helhjärtat! HEJA HEJA BENJI!!!

 

Av Maria - 13 maj 2011 05:41

tack Agneta för en fin bild på en fin kille!
 

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards