garpenblogg

Alla inlägg den 17 februari 2011

Av Maria - 17 februari 2011 06:00

Känner mig något irriterad över vissa insinuationer som kommit vår väg när nu vår I kull sett dagens ljus. Läser man mellan raderna går dom ut på att man

1) menar på att vi prioriterat färg före andra egenskaper

2) man är oseriös om man gillar blått


OM kennelns prio hade varit att producera blåa staffar så hade vi gjort detta för bra länge sedan. Det är faktiskt inte svårt i sig, ingen raketforskning

Det som ÄR svårt är att hitta bra avelshundar, oavsett vad dom har för färg. Våra prioriteringar är och kommer alltid att vara mentalitet, hälsa, linjer och sist exteriör. Och kikar man på exteriörbiten så är tex bett/tänder, öron/svansar saker vi prioriterar långt före färg. 


Sedan är då frågan om färgen- blått är jättefint tycker vi. Min första kanin var grå, min första (och enda) häst likaså, två av mina tre katter blåa dom med

(vet att det är olika benämningar på färg men orkar inte kontrollera det nu)

Klart jag då tycker det är vackert även på hund! Man FÅR faktiskt tycka att vissa färger är jättefina, man får hoppas på både det ena och det andra färgmässigt när man planerar en kull. För oss ligger det som sagt långt ner på prioriteringslistan, men det innebär inte att vi inte tycker det är roligt - för det tycker vi. Men vi tycker alla fyra är lika viktiga & lika fina, titta bara- hur kan man inte tycka det! :-)

      



Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards