garpenblogg

Direktlänk till inlägg 28 juni 2010

Tillbaka!

Av Maria - 28 juni 2010 15:56

Hej alla vänner, we are back!

slitna och långt från uppackade, men när de flesta sover middag så ska jag förstås passa på att blogga lite :-)

Resan har gått bra, alltid sker det ju några missöden, men på det stora taget var allt ok. Kristoffer firade midsommar hos min mamma och hela släkten på torö, och vi kom dit vid midnatt på midsommarafton. Vi somnade utmattade till ljudet av festen. Mao var det en blixtvisit till Danmark och WDS som vi hade.

WDS var dock något av en besvikelse, inte så mycket hundar (ca 40st färre än när wds gick i sverige, kanske inte låter som så stor skillnad, men det kändes verkligen av) och det var som jag sagt nu till flera av er per telefon, ingen känsla av "pompa och ståt" det var som vilken stor utst som helst,,,,  Några potentiella avelshanar fick vi inte heller korn på,,, Ja ja, så kan det förstås vara, vi har i alla fall pratat hund nonstop sedan i torsdags och är fulla av idéer och funderingar- nu siktar vi på WDS nästa år, då är det i Paris!


Sedan igår var vi upptagna hela dagen med avlämning och utlämning av vårat sommarställe som vi hyr ut hela sommaren (vi i detta fallet är jag och syster yster, med ovärdelig hjälp av våra händiga sambos)  Allt gick bra, men det är trots allt mycket att tänka på. Nu hoppas vi att dom som hyr denna vecka får lika bra väder som förra hyresgästen


  

ja Marianne- vi kom ihåg avmaskningen, tack för påminnelsen! Dom hade vet. på plats som sålde avmaskningstabletter på löpande band (en liten burk kattmat fungerade som dipp:-)


  

en sliten kille


  

våra trötta fina tjejer, hur det gick för dom? Oplacerade i championklass båda två


  

minstingen som håller sig vaken när alla andra vilar för att göra mitt bloggande lite mer utmanande :-) guppar honom samtidigt som jag skriver


  

och till sist: min nya mobil som min älskling köpt åt mig,,, Vansinningt snällt, men dessvärre har jag inte lärt mig den ännu, och tom vanliga sms är en utmaning för tillfället, ja herregud, bara att lägga på luren kan vara nog så knepigt. Dessutom, just nu är den urladdad och jag hittar inte laddaren bland alla våra saker. Så därför alla ni som ringt och väntar på att få höra av mig- snart snart så ska jag nog få till det :-)  

 
 
Mariane

Mariane

29 juni 2010 00:39

Hahaha, kom att tänka på vår lilla Danmarksresa för snart 6 år sen - med en galen, stinkande, fisande hund som resesällskap, strandsatta och utelåsta på den danska vischan och ja, herregud.... Kanske tur att vi inte bloggade då?! ;-)

http://winniehurst.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Maria

29 juni 2010 00:41

Men JISSES nu när du säger det! är det SÅÅÅ länge sedan? är du säker?? :-) och fyy så hemskt det var att inte komma in igen, och ingen människa i närheten, vilket jäkla ställe att bo på! Ägaren bara drog efter att ha släppt in oss- och ozzy, innan han somnade för natten, vilken cirkus.
Ja helt rätt, tur att vi inte bloggade på den tiden, haha

 
Marianne

Marianne

29 juni 2010 12:01

Nä, jag ljög - det är snart 5 år sen! I augusti? Eller var det september? Nåväl, 5 år är lång tid det med....

http://winniehurst.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 april 2018 16:54

Under en heldag så kommer ni få prova på allt vad viltspår innebär.. ingen förkunskap krävs alls utan detta är en kurs inriktad just för nybörjare alt att man provat på lite men känner att man behöver ytterligare stöd.    Det är verkligen en perf...

Av Maria - 24 mars 2018 09:26

Hej och varmt välkommen till Garpenborgs kennelträff fredagen 30e mars Här kommer vi försöka sammanfatta allt ni kan tänkas behöva veta inför dagen    Var? Stockholms Hundsportcentrum i Uppl.Väsby (vägbeskrivning i separat fil) När? Vi börja...

Av Maria - 14 mars 2018 15:48


Den stolte fadern

Av Maria - 14 mars 2018 15:31


HD:B ED:ua Öga:ua L2HGA&HC: Gen.clear BPH: genomförd, skottfast Mamma till kennelns K3 kull ...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11
12
13
14 15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards