garpenblogg

Alla inlägg under december 2009

Av Maria - 30 december 2009 13:25

har varit ute och busat i snön!

tack husse & matte för bilder och uppdatering, det uppskattas :-)


  

  Garpenborg's Clara "Pajas"

  


Av Maria - 30 december 2009 13:23

stort tack för alla "krya på er" hälsningar vi fått, gulligt av er. Frisk är jag/vi inte dessvärre, men nu har det kommit in så många fina bilder från er alla att vi bara måste ta oss i kragen.

Först en hälsing från Sigge som minsann vuxit sedan vi såg honom senast, och då menar jag inte bara tungan :-)

  

Av Maria - 28 december 2009 15:39

i nu elva dagar har vi varit sjuka här hemma, kan knappt minnas att jag varit så här dålig någonsin tidigare. Hostar dygnet runt, extremt förkyld, ont i kroppen, feber, huvudvärk, och nu öroninflammation. Nästan så man tror att det är ett skämt. Just hostan är nästan värst eftersom den håller en vaken om natten, vilket i sin tur gör att man inte lyckas vila sig frisk som man kanske annars gör. Besöket på vårdcentralen var mer eller mindre ett skämt det oxå, nån puckad läkare som lägger huvudet på sne och förklarar att "det är jobbigt att vara sjuk" Det är nu man önskar att man bodde i något annat land, där dom inte är så absurt rädda för att skriva ut lite mer rejäl medicin.

Nå, med små bebisar i huset ska man ju ändå vara vaken om nätterna, om man nu ska försöka se det hela ur ett mindre eländigt perspektiv.


MEN alltså, för er som mailat och ringt senaste veckan: jag lever alltså, men har inte orkat/kunnat svara. Min röst är nämligen tidvis helt försvunnen och pendlar mellan som bäst väsningar och som sämst ingenting,,,

Återkommer till er alla så fort som jag är piggare- är det akut: SMSa


en bild för att illustrera mitt inlägg :

  

Av Maria - 24 december 2009 16:30

Witas jul ser inte ut att gå av för hackor. En varm jacka på, och dessutom får hon skjuts  *härligt*

  


Av Maria - 24 december 2009 14:06

dimper in från kända och okända hundvänner:-) Superskoj och vi vill förtsås dela med oss av alla fina:

    

                                      

Av Maria - 23 december 2009 15:24

Yoyo och E valparna tackar för alla välkomnande ord   

  

Av Maria - 22 december 2009 15:03

vi fick en avi om att det fanns ett paket att hämta på posten, vi trodde det var något vi beställt men glömt bort,,,

Snacka om att vi blev förvånade när vi öppnade!

Garpenborg's Dio, hans husse Tomas och matte Johanna hade skickat oss en massa julklappar! Vilken total överraskning. Har fotat för att ni ska se hur superfint det är. Alla i familjen har fått ett eget paket, med egen lite namnbricka på :-) Själva julkortet var även det i särklass, med gulliga bilder på Dio. Vera trodde faktiskt att det var julkortet som var presenten och försökte äta upp det *skrattar* det var så mycket tjusiga saker på det, och till hennes försvar tror jag det var del av kanelstång som lurade henne :-)

    

Stooort varmt tack Johanna, Tomas & Dio!

(på torsdag kommer bilder på när de små öppnar sina paket)

Av Maria - 22 december 2009 14:45

måste bara delge lite av Veras senaste hyss som består av ett stycke svalt lypsyl. Som tur är "skalade" hon lypsylet först, och av resterna att döma så tror jag inte hon fått i sig nån plats. Men helt säker kan man ju aldrig vara när det gäller henne. Det lukade gott om hennes andedräkt i alla fall, och Madame Frida på Deveritas säger att det enda som händer är att det som kommer ut andra vägen får en glansig lyster *ler* Och det kan faktiskt både jag & Vera pera leva med.

Värre var det igår när vi skulle dammsuga under soffan, den är 3sitsig och TUNG. Och vem tror ni smet in precis utom synhåll när jag ställde ner soffan om inte Vera! Det tog nån sekund innan jag fattade vad det var för desperata krafsningar jag hörde, stackars lilla Vera, men hon verkade rätt oskadd ändå. Hade kunnat sluta illa. Orsaken till att hon tog denna risk är att Matthias tappade en påse polly häromdagen och några pollysar ramlade in under soffan. Vera såg sin chans till att äntligen få tag i dessa. Choklad är ju som ni vet en av Veras favvo grejer att sätta i sig,,, Nå, man måste vara positiv- vi slapp magpumpa henne :-)

  


  

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4 5
6
7 8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards