garpenblogg

Alla inlägg den 22 april 2009

Av Maria - 22 april 2009 13:12

sitter här och scannar in några gamla bilder som jag hittade längst ner i min "ska göra hög- hund sektionen" (nej jag har inte arbetat mig genom högen utan helt sonika valt ut det roligaste projektet för dagen)

och ramlade då över denna mycket speciella herre:

LP1 Korad Garpenborg's Jesper "Casper"

Casper var en hund som inte många hade klarat av, och jag får nog lov att erkänna att även jag, som varandes hans uppfödare, faktiskt hade mina händer fulla de få gånger som jag hjälpte Anneli med honom :-) Alltid var man tvungen att vara både ett och två steg före honom. Den dag jag minns bäst är just den dagen då jag tog detta kort. Casper och jag skulle kratta den delen av tomten som inte var inhägnad, så jag hade löst det hela med att sätta fast honom i en kedja vid ett av träden. Tyckte vi hade det ganska trevligt tills en ekorre kom förbi och Casper drog av kedjan,,,, *ler* Lite senare samma dag fick jag äran att flyga som en vante efter honom rakt in i lingonskogen - på egen beskyllan - då han faktiskt hade markerat att han sett något och jag lite käckt säger "men ska vi gå och kolla vad det är?" och tog ett steg åt det håll han pekade. God idé sade Casper och for iväg som en missil.  Några meter in i riset fann jag mig och hojtade stanna,,,och lydig som han trots allt var så stannade han.


Casper var en ovanligt underbar hund, en modig, stark och lojal kille. Han och hans matte Anneli fick ett antal fina (och utmanande:-) år tillsammans!

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17
18
19
20
21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards