garpenblogg

Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

Rex kattnamne

Av Maria - 6 februari 2009 07:40

vi presenterar: Rexie!

hon är förstås en Cornish Rex, och en jädrans charmig sådan :-)
Läs mer om rasen här: http://www.rexringen.nu/crx/index.html

Fröken Rexie äter som ni ser lightfoder, knastertrorra kulor i all ära, men det är en med en gnistrande personlighet man vinner vänner-puss till dig Rexie!

 
 
Ingen bild

Malin

6 februari 2009 07:57

aaaaa gud så söt!!!

 
Ingen bild

Maria

6 februari 2009 10:38

Jamen visst ÄR hon!
och allergivänliga sägs det, Vera & Yoyo vill HA säger dom, vi ska övertala Matthias

 
Marianne

Marianne

6 februari 2009 13:17

Jag har faktiskt inga problem med rexkatter - så då tål säkert Matthias dem också ;-) Jag är så sugen på den där Sibiriska katten, men den kostar väl sina modiga 20 000 eller nåt *SUCK*

http://winniehurst.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malin

6 februari 2009 15:46

Jaa övertala Matthias!!
Klart ni ska ha en Rex

 
Ingen bild

Maria

6 februari 2009 16:27

jaaaa, fast först kanske vi får hem en Familjen Nordin/Friberg/Lindkvist!

(ps marianne, vad är det för svindyr katt??ds)

 
Ingen bild

Marianne

6 februari 2009 19:07

Den sibiriska varianten av norsk skogkatt typ, tydligen tål många riktigt ordentliga kattallergiker den: www.sibiriskkatt.nu

 
Kristin

Kristin

7 februari 2009 15:50

Halloj i stugan!!
Lelle (Busters gamla ägare) har skaffat sibirisk katt, den är sååå fin och mysig, men den kostar som sagt en del :-S
http://www.grigorii.se/

http://garpenborgsrustubus.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Marianne

8 februari 2009 17:00

åh, måste kolla!

 
Ingen bild

Maria

8 februari 2009 18:01

Hello, var inne och kikade på hennes sida, kul att ni har kontakt fortfarande! Men HUR kan denna katt vara allergivänlig? All denna päls,,,kanske man har dom ute jätte mycket :-) Hur som, aldrig att jag skaffar en katt man måste borsta igen *burr* Men fina är dom förstås!

 
Ingen bild

Marianne

8 februari 2009 18:09

Fast själv så reagerar jag MER på riktiga bondkatter än vad jag gör på långhåriga katter... Och röda är allra allra värst! Undrar varför?!
Sen tror jag att de där inte tovar - om de har korrekt päls dvs... Min renrasiga skogis tovade aldrig, behövde aldrig borstas! Och han fällde ju inte heller ens hälften så mycket som korthåriga gör... Gillar inte de där håren ;-)

 
Ingen bild

Maria

8 februari 2009 18:12

haha, värsta kattdebatten! Men jag håller med om att bondkatter hårar AS mycket! Dock tovade min skogis heeela tiden, jag borstade ändå hyfsat mycket, ändå blev det tovor jag var tvungen att klippa bort, det hatade både Nils & jag.....
Intr. att du reagerar mer på röda katter! *hum*

 
Ingen bild

Marianne

8 februari 2009 20:30

Mest kommenterade inlägget i hela bloggen, HAHAHA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Maria - 9 april 2018 16:54

Under en heldag så kommer ni få prova på allt vad viltspår innebär.. ingen förkunskap krävs alls utan detta är en kurs inriktad just för nybörjare alt att man provat på lite men känner att man behöver ytterligare stöd.    Det är verkligen en perf...

Av Maria - 24 mars 2018 09:26

Hej och varmt välkommen till Garpenborgs kennelträff fredagen 30e mars Här kommer vi försöka sammanfatta allt ni kan tänkas behöva veta inför dagen    Var? Stockholms Hundsportcentrum i Uppl.Väsby (vägbeskrivning i separat fil) När? Vi börja...

Av Maria - 14 mars 2018 15:48


Den stolte fadern

Av Maria - 14 mars 2018 15:31


HD:B ED:ua Öga:ua L2HGA&HC: Gen.clear BPH: genomförd, skottfast Mamma till kennelns K3 kull ...

Presentation

Fråga mig

17 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23 24 25 26 27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards